Klacht: slechte bezorging

joycem op 18 mei 2015 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
Klacht opgelost op 18 mei 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste joycem, Dat is heel vreemd dat de bezorger meldt dat u er niet zou zijn terwijl u dat wel was. De werkinstructie is dat er altijd aangebeld moet worden en de bezorgers krijgen juist betaald per levering en niet...

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 18 mei 2015

Een klant van DHL heeft herhaaldelijk problemen ervaren met de bezorging van zijn pakket. Ondanks dat hij thuisbleef voor de verwachte levering, vond hij een briefje in de brievenbus dat hij niet thuis was, terwijl er niet is aangebeld. Dit is de vierde keer dat dit voorvalt, wat leidt tot frustratie over de bezorgservice.

Mijn Klacht:

Mijn pakketje zou vandaag tussen 11 uur en 15uur geleverd worden… ik ben ervoor thuis gebleven en vervolgens vind ik een briefje in de brievenbus dat ik niet thuis was…ze hebben niet eens aangebeld!!!! Dit is al de 4e keer!
Waarom wordt er niet aangebeld? Krijgt de koerier extra geld als hij er vaker voor moet rijden ofzo?

Gewenste Oplossing:

Er moet aangebeld worden

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 18 mei 2015 om 12:49 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste joycem,

Dat is heel vreemd dat de bezorger meldt dat u er niet zou zijn terwijl u dat wel was. De werkinstructie is dat er altijd aangebeld moet worden en de bezorgers krijgen juist betaald per levering en niet per keer dat zij ervoor moeten rijden. Dus afleveren is ook voor de bezorger zelf financieel het gunstigste. Ik kan dan ook alleen maar mijn excuses aanbieden dat u dit ervaren heeft.
Volgens onze gegevens heeft u de levering van vandaag gewijzigd naar een avondlevering morgen 19 mei tussen 1800 – 2100 uur. Ik heb daarbij een melding gemaakt dat er absoluut aangebeld moet worden zoals u verzocht heeft bij het melden van uw klacht.

Ik vertrouw erop dat de zending dan afgeleverd kan worden.

Met vriendelijke groet,

Raffaele
Webcare Advisor
DHL Parcel Nederland

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM