Klacht: pakket zoek

fordmustang op 12 maart 2015 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
Klacht opgelost op 12 maart 2015
Reactie van het bedrijf:

Goedendag, Wat vervelend om te horen dat u uw pakket nog niet heeft mogen ontvangen. Volgens onze gegevens is het pakket bezorgd op uw adres op 10 maart, om 18:20. Aangezien u aangeeft dat u het niet heeft ontvangen raad...

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 12 maart 2015

Een klant heeft een klacht ingediend bij DHL omdat een pakket niet is bezorgd, ondanks een kaart die aangaf dat de bezorging de volgende dag zou plaatsvinden. De klant bleef de hele dag thuis, maar ontving het pakket niet en ontdekte via track en trace dat het als afgeleverd stond geregistreerd. De klant verzoekt om opheldering over waar en door wie het pakket is ontvangen.

Mijn Klacht:

ik heb een kaart in de bus gehad met de vermelding dat er de volgende dag opnieuw bezorgd zou worden ik ben de hele dag thuis gebleven
maar geen dhl ik heb in track en trace gekeken en tot mijn verbazing stond er vermeld dat de zending was afgeleverd ik wil dus graag weten waar en door wie de zending in ontvangst is genomen

het gaat om zendingnummer 3sdfy 488301657

Gewenste Oplossing:

ik wil weten waar mijn pakket is bezorgd en wie de ontvanger is geweest

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 12 maart 2015 om 16:10 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedendag,

Wat vervelend om te horen dat u uw pakket nog niet heeft mogen ontvangen. Volgens onze gegevens is het pakket bezorgd op uw adres op 10 maart, om 18:20.

Aangezien u aangeeft dat u het niet heeft ontvangen raad ik u aan om navraag te doen bij de buren. Mogelijk hebben die het voor u aangenomen en heeft de bezorger nagelaten hier melding van te maken. Levering bij buren was toegestaan volgens de verzendopties.

Mochten de buren uw pakket ook niet in ontvangst hebben genomen, dan raad ik u aan om de verzender hierover in te lichten. De verzeder heeft namelijk de mogelijkheid om bij ons een onderzoek naar de zending aan te vragen, via het contactformulier op de website (https://www.dhlparcel.nl/nl/contact/contact-particulier). Mocht het pakket in het ergste geval kwijt zijn dan is de verzender ook degene die het pakket bij ons mag claimen. De verzender kan u in dat geval financieel compenseren.

Mijn oprechte excuses voor het ongemak. Hopelijk kan het hiermee voor u worden opgelost.

Met vriendelijke groeten,
David

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM