Klacht: Bezorger belt niet aan

Zoehart op 05 maart 2015 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
Klacht opgelost op 5 maart 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste mevrouw, Wat vervelend dat de bezorger gisteren niet bij u langs is geweest. Ik heb de zending nader bekeken en ik zie dat er in dit geval sprake is van een foutieve scan. In feite had de bezorger achterstand...

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 5 maart 2015

Een klant van DHL meldt dat hij op de dag van de verwachte levering van zijn pakket de hele tijd thuis was, maar geen bezorger heeft gezien. Ondanks het feit dat de bezorger in de buurt was, werd er niet aangebeld en ontving de klant later een melding dat hij niet thuis was. De klant wijst op een mogelijk structureel probleem met de bezorgdienst en hoopt op verbetering.

Mijn Klacht:

Vandaag zou mijn pakketje bezorgt worden tussen 9 en 3. Ik ben de hele dag thuis geweest, maar geen pakketje. Ik heb wel de bezorger rond zien lopen, maar ik ging er vanuit dat mijn pakketje vertraging opgelopen had. Nu zie ik net bij track en trace dat ik zogenaamd om 1600u niet thuis geweest zou zijn. Toevallig is er op de facebookgroep van mijn buurt net een gesprek gaande dat dit heel erg vaak gebeurt, dat de bezorger niet aanbelt. Voor mij was het ook niet de eerste keer. Het is dus een structureel probleem en ik hoop dat DHL hier iets aan doet.

Gewenste Oplossing:

Wanneer DHL-bezorgers niet meer zo maar neer zetten dat iemand niet thuis, wanneer ze niet eens een poging hebben gedaan om te checken of iemand thuis is.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 05 maart 2015 om 10:24 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw,

Wat vervelend dat de bezorger gisteren niet bij u langs is geweest. Ik heb de zending nader bekeken en ik zie dat er in dit geval sprake is van een foutieve scan. In feite had de bezorger achterstand opgelopen en is de zending naar vandaag doorgepland, tussen 11u en 15u. Uw pakket was bij terugkomst op het depot gescand als geadresseerde niet thuis ipv achterstand besteldienst.

Mijn oprechte excuses voor het ongemak. Ik zal een klacht noteren dat ze hier bij het depot beter op moeten letten.

Met vriendelijke groet,
David

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM