Klacht: bezorging pakketje 11-02-2015

Hester Witvoet op 13 februari 2015 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
Klacht opgelost op 13 februari 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste mevrouw Witvoet, Bedankt voor het melden van uw klacht. Het is natuurlijk absoluut niet de bedoeling dat de bezorger uw pakket zo behandeld bij aflevering. Ik heb voor u intern melding gemaakt van de klacht. Mijn collega's zullen de...

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 13 februari 2015

Een klant van DHL heeft een klacht ingediend over de bezorging van een pakketje van Nespresso, dat op 11 februari 2015 werd afgeleverd terwijl de klant niet thuis was. De bezorger liet een briefje achter en heeft het pakketje in de garage achtergelaten, maar de klant is ontevreden omdat het pakket over de deuren van de carport is gegooid, wat niet de juiste manier van bezorgen is, vooral gezien het breekbare karakter van het pakket. De klant stelt voor dat de bezorger een nieuwe bezorgpoging had moeten doen.

Mijn Klacht:

Goedemiddag,
Gistermiddag is er een pakketje van Nespresso bezorgd met bezorgcode UW2970KB.
Wij waren niet thuis toen het pakketje afgeleverd werd en in de brievenbus is en briefje achter gelaten door de bezorger, waarin vermeld stond dat het pakketje achter gelaten was in de garage. De garage is onze carport die voor 2/3 afgesloten deuren heeft, oftewel de hoogte van de deuren is ongeveer 1.80m en daarboven is een open ruimte tot aan het dak van de carport.
Uw bezorger heeft het pakketje dus over de deuren heen gegooid en daar zijn wij niet van gediend, aangezien het een breekbaar pakketje was. Nu is het pakketje gelukkig heel gebleven, maar het lijkt mij niet de bedoeling dat er zomaar met pakketjes gegooid wordt. Kom dan een keer terug en doe een nieuwe poging, dan waren we wellicht wel thuis of geef het af bij de buren.
Wellicht ten overvloede ons adres :
Melvill van Carnbeelaan 24 – 3971 BE Driebergen

Gewenste Oplossing:

Ik zou graag een reactie hierop ontvangen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 13 februari 2015 om 15:01 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw Witvoet,

Bedankt voor het melden van uw klacht. Het is natuurlijk absoluut niet de bedoeling dat de bezorger uw pakket zo behandeld bij aflevering. Ik heb voor u intern melding gemaakt van de klacht. Mijn collega's zullen de betrokken bezorger hierop aanspreken en intern passende actie nemen om herhaling te voorkomen. Goed om te horen dat uw pakket in ieder geval niet beschadigd is geraakt.

Mijn oprechte excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
David

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM