Klacht: Verkeerd arrangement na veiling te hebben gewonnen

gftavenier op 29 juli 2014 over Vakantieveilingen.nl in de categorie Vakantie Veilingen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Vakantieveilingen.nl has resolved this complaint
Klacht opgelost op 30 juli 2014
Reactie van het bedrijf:

Beste heer/mevrouw, Vriendelijk dank voor uw bericht. Wij hebben uw klacht al meerdere malen in behandeling genomen en hier dan ook serieus naar gekeken. U heeft 2 verschillende biedingen geplaatst op de veiling voor Forteiland Pampus. U accepteerd voor het...

Categorie Vakantie Veilingen
Status Opgelost
Datum 29 juli 2014

Na het winnen van een veiling via de app voor kaarten naar Ouwehands Dierenpark, ontving de klager per ongeluk kaarten voor een trip naar Pampus. Ondanks herhaaldelijke pogingen via e-mail en Twitter om het probleem aan Vakantieveilingen.nl voor te leggen, werd er geen oplossing geboden. De klager heeft uiteindelijk alsnog kaarten voor Ouwehands Dierenpark weten te bemachtigen via andere veilingen.

Mijn Klacht:

Via e-mail en twitter aan vakantieveilingen.nl al meerdere malen mijn gelijk proberen te krijgen maar jullie weigeren over deze kwestie na te denken:

Wij hebben via de iphone app geboden op 2 kaarten voor ouwehands dierenpark. Ons 2e bod werd het hoogste bod, helaas na inloggen op de website om de kaarten te kunnen printen zagen wij tot onze grote verbazing dat we kaarten voor een trip naar Pampus gewonnen hadden.

Dit moet een fout zijn want wij hebben beiden gecontroleerd voor het bieden of we wel goed zaten, we hadden ook gezocht op “ouwehand” en de enige veiling die naar boven kwam was dan ook van het dierenpark, welke wij geselecteerd hebben.

Direct hierna zijn we aan het bieden geslagen op andere veilingen van ouwehands dierenpark en hebben uiteindelijk nog 2 kaarten kunnen bemachtigen. Wij hadden de week er voor al 2 kaarten voor hetzelfde park gewonnen en onverwacht kregen wij een logé waardoor wij voor haar en mijn zoon een kaart nodig hadden.

ook heb ik direct een e-mail gestuurd met een uitleg van wat er is gebeurd. Ik verwachte natuurlijk niet direct bericht maar omdat ik dit zo vreemd vond heb ik ook maar een twitter bericht gestuurd en ben ik zodra dit kon op zondag (13:00 uur) proberen te bellen. 25!!!! wachtende voor mij, wij zaten in de auto onderweg naar het dierenpark dus heb hier echt niet op gewacht.

Uiteindelijk via twitter een bericht gekregen om via webcare@… een bericht te sturen met loginnaam er bij.

Tot dat moment had ik nog verwacht dat dit wel goed zou komen. Niets is minder waar, uiteraard zijn er geen storingen of problemen met het systeem geweest en ik moet gewoon betalen en wel op tijd anders incasso.

Toen heb ik maar gelijk gemeld dat ik een klacht zou indienen via thuiswinkel.org

Daar kreeg ik voor het gemak dan maar een antwoord op:

U kunt uw klacht indienen via de Thuiswinkel waarborg, zij reageren echter zelf niet op klachten maar zullen de klacht doorsturen naar onze klantenservice, waarna u hetzelfde antwoord zult krijgen. Mocht u ervoor kiezen om uw klacht in te dienen bij de geschillencommissie staat dit u natuurlijk geheel vrij, hier zijn echter wel extra kosten aan verbonden. Ongeacht of u uw klacht ergens ander indient, raden wij u alsnog aan de veiling zo spoedig mogelijk te betalen. Zo voorkomt u namelijk extra incasso kosten. Mocht een geschillencommissie besluiten dat wij als VakantieVeilingen.nl niet in ons gelijk staan, krijgt u dit bedrag uiteraard weer van ons terug. Wij raden u met klem aan om de waardebon van het arrangement NIET te downloaden voordat dit besluit duidelijk is.

Met andere woorden bespaar je de moeite….

Helaas, hoewel ik hier toch nog probeer tot iemand door te dringen, ik heb voor de zekerheid wel al mijn beklag gedaan bij thuiswinkel.org

Ik betaal overigens NIET voor iets dat ik niet heb gewild, zo simpel is het. Ook al komen jullie met intrum justitia, die zal ik vriendelijk van mijn erf verwijderen met mijn verhaal, foto’s en dergelijke.

Jullie lijken wel een stel robots die er maar van uit gaan dat iedereen die een klacht heeft jullie probeert te naaien. Fouten bestaan er niet bij vakantieveilingen.nl nee joh ben je gek.

Ik heb niets met pampus, ik wil niets met pampus, wat moet ik daar zoeken met mijn kinderen van 2 en 5 jaar oud? Ik wilde gewoon extra kaarten voor ouwehands dierenpark. Is dat nou zo moeilijk te geloven?

Wat jullie hier verder ook mee doen, en aantal klanten ben je in ieder geval kwijt. Gek genoeg heb ik 2 andere mensen gesproken die op exact dezelfde dag rond hetzelfde tijdstip ook al problemen hadden.

Blijkbaar is jullie systeem toch niet zo waterdicht als jullie zelf doen overkomen of denken!

Gewenste Oplossing:

Misschien kan één van de vakantieveilingen robots een menselijke supervisor vragen mijn verhaal eens onder de loep te nemen en laat die dan eens inzien dat ik hier niet ergens onderuit probeer te komen maar dat er gewoon iets fout was gegaan. Ik wil dus gewoon dat deze zaak geannuleerd wordt.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Vakantieveilingen.nl over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Vakantieveilingen.nl in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vakantieveilingen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vakantieveilingen.nl

Heeft op 30 juli 2014 om 18:59 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste heer/mevrouw,

Vriendelijk dank voor uw bericht. Wij hebben uw klacht al meerdere malen in behandeling genomen en hier dan ook serieus naar gekeken. U heeft 2 verschillende biedingen geplaatst op de veiling voor Forteiland Pampus. U accepteerd voor het plaatsen van een bod de voorwaarden, en daarmee gaat u dan ook een bindende koopovereenkomst aan. Wij hebben onze systemen nagekeken op eventuele fouten en/of storingen. Dit bleek echter niet het geval te zijn geweest.

Onze beslissing blijft op dit moment hetzelfde, de veiling zal dan ook niet geannuleerd worden. Het spijt ons dat wij u hierin niet tegemoet kunnen komen.

Met vriendelijke groet,

Lara - VakantieVeilingen.nl

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Vakantieveilingen.nl beoordeeld.

gftavenier

Heeft op 30 juli 2014 om 21:11 geantwoord

Oplossing? Welke oplossing. Dit bedrijf moet opgedoekt worden ze nemen de boel in de zeik! Hun iPhone app blijkt voor geen meter te werken maar dat kan maar ongestraft hun gang gaan.

Ik laat dit lekker door sudderen heb al aangegeven niet te betalen. Laat intrum justitia maar komen die jankerds heb ik eerder al klein gekregen dus gaat me vast wel weer lukken. Ik denk dat de rechter maar een beslissing moet gaan nemen.

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als consument in Nederland heeft u sterke rechten. Bij klachten kunt u de interne klachtenprocedure doorlopen, naar de Geschillencommissie of het Kifid stappen, of advies vragen bij ConsuWijzer.

Bron: ConsuWijzer / ACM