Klacht: bezorger die de regels van het bezorgen m.i. te buiten gaat

petravanderwulp op 28 november 2012 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
PostNL has been notified of this complaint
Wacht op reactie
Bedrijf PostNL
Status Open
Datum 28 november 2012

Een klant van PostNL heeft geklaagd over de bezorging van een pakket op 28 november in Zwolle. De bezorger heeft het pakket in de tuin onder een struik neergelegd, ondanks dat de tuin afgesloten was en het pakket rechtop moest worden geplaatst, zoals op de verpakking vermeld stond.

Mijn Klacht:

1. Omdat ik ’s ochtends even niet thuis was , toen het pakket bezorgd werd op 28-11 in Zwolle aan de Diasporalaan 1, is de pakketbezorger onze tuin ingelopen, die was afgesloten, maar wel kon worden ‘geopend’ en heeft het pakketje in een van onze borders onder een struik op de aarde neergelegd.
2. het pakket is neergelegd, terwijl op de verpakking heel duidelijk is aangegeven dat het pakket rechtop moet worden gezet.

Gewenste Oplossing:

Dat wanneer ik niet thuis ben het pakket bij de buren wordt afgeleverd of meegenomen. Daartoe is ook een mogelijkheid voor. Ik had dan zelf kunnen aangeven mbv van de niet thuiscode het pakket wil ontvangen. Dat is op zich een heel goede service. De bezorgers dienen dus beter te worden geinstrueerd door postNL

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM