Klacht: Verschillende klachten over DHL Bezorger

Onizuka op 04 januari 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
Klacht opgelost op 4 januari 2024
Reactie van het bedrijf:

Goedemorgen, Hartelijk bedankt voor uw aanvullende informatie. De zending met nummer JVGL06289524001126075597 heb ik voor u nagekeken en , zag een probleemmelding staan waardoor het pakket niet te leveren viel. Op 3 januari is het pakket alsnog geleverd volgens ons...

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 4 januari 2024

Er zijn herhaaldelijk klachten geuit over de bezorgservice van DHL, waarbij de klant meldingen ontvangt dat hij niet thuis was, terwijl hij wel aanwezig was. Dit heeft geleid tot frustratie, omdat de klant vaak thuisblijft om op pakketten te wachten die niet worden afgeleverd. Daarnaast wordt er gesuggereerd dat sommige bezorgers mogelijk onterecht de status op 'bezorgd' zetten om hun werkdruk te verlichten.

Mijn Klacht:

Het is nu al de weet ik veel hoeveelste keer dat er iemand via DHL de melding maakt dat ik niet thuis ben terwijl ik thuis zit te wachten.

Ik ben helemaal klaar met deze Bezorgers van DHL.

Klachten die ik heb:
Meerdere malen krijg ik de melding dat ik niet thuis was terwijl ik thuis zit te wachten op mijn pakket. Ik blijf dan ook specifiek alleen voor mijn pakket thuis terwijl ik andere dingen had kunnen doen.

Meerdere malen gehad dat de status op Bezorgd staat terwijl ik niks heb ontvangen, zelfs niet met brievenbus pakketjes. Hierdoor blijf ik ook weer voor niks thuis zitten wachten op mijn pakketje. (Ik hoor van een vriend die zelf pakketen bezorger is dat ZZPers dit doen omdat ze niet betaald krijgen als ze het pakketje niet kunnen afleveren)

Laatst werd er zonder bij mij aan te bellen mijn pakketje bij de buurvrouw geleverd omdat de bezorgen geen zin heeft om tot de 4e etage te lopen. (Ik weet ook dat dit hoog is daarom ontmoet ik meestal mijn bezorgers halverwege van UPS, PostNL etc).

Ik ben een redelijk persoon en heb dit al tig keren door de vingers gezien dit gebeurde ook vaak met DHL toen ik nog bij mijn ouders woonde, ben er nu alleen helemaal klaar mee.

Gewenste Oplossing:

Ik wil graag dat DHL de bezorgers in mijn wijk hard op de vingers tikt en met consequenties komt wanneer deze problemen blijven voorkomen. Verder zou ik graag een tegemoetkoming zien voor de keren dat ik thuis ben gebleven of eerder/later van of naar werk ben geweest om op mijn pakketje te wachten. Ook mag de klantenservice aangepakt worden want als ik daar zeg dat het pakketje op bezorgd staat maar dit niet zo is ze ook gewoon lekker mooi zeggen dat het vaker gebeurt dat bezorgers dat doen en ik gewoon moet wachten...

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

2 jaren geleden - Goedemorgen, Bedank voor uw bericht. U geeft aan dat het meerdere keren misgaat met de bezorging op uw adres, op 4 hoog. Dat het vaker voorkomt dat er niet bij u wordt aangebeld of dat er staat aangegeven dat het pakket is afgeleverd maar niet bij u aangeboden is. Dat klinkt niet best, goed dat u hiervan melding maakt. Om uw klachten over de bezorging juist door te zetten heb ik nog wat vragen. Begrijp dat u niet meer de zendingsnummers hebt van de eerdere bestellingen waarbij dit is voorgekomen. Maar toen er bij pakketten was aangegeven dat het bij u was bezorgd, waren deze pakketten toen bij één van uw buren aangeboden (bijvoorbeeld op een andere verdieping of bij naaste buren)? Kreeg u hiervan bericht? Of werden ze later alsnog bezorgd? Kunt u hierover wat meer informatie geven over hoe dit is gegaan. Zie graag uw reactie tegemoet. Met vriendelijke groet, Marlou DHL eCommerce E-care

Reactie van de melder van de klacht Onizuka

2 jaren geleden - Hi die Amazon pakket was uiteindelijk wel geleverd maar had er geen melding van gekregen. Kan gebeuren bestellingen via Amazon die met DHL worden verstuurd heb ik niet veel problemen mee. De bezorging was toen gedaan bij de buren terwijl ik thuis was. Dus ik kreeg een melding dat het pakketje bij de buren is afgeleverd terwijl ik gewoon thuis was en niemand bij mij heeft aangebeld. Verder is het ook voorgekomen dat ik de melding “Bezorgd” heb gekregen maar ik niks had ontvangen en de bezorger het dan de volgende dag pas kwam leveren. En zoals ook in mijn verhaal aangegeven meerdere malen de melding gekregen dat ik niet thuis was terwijl ik gewoon thuis was. Het pakketje kwam dan later of werd naar een pickup point gestuurd.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 04 januari 2024 om 09:13 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Hartelijk bedankt voor uw aanvullende informatie.
De zending met nummer JVGL06289524001126075597 heb ik voor u nagekeken en , zag een probleemmelding staan waardoor het pakket niet te leveren viel. Op 3 januari is het pakket alsnog geleverd volgens ons systeem.
Met alleen adresgegevens is geen gebundelde klacht in te dienen en raad ik u aan om bij een bezorging, die niet naar wens verloopt, contact op te nemen via onze live chat voor het indienen van een klacht. U kunt ons bereiken via;https://www.dhlecommerce.nl/nl/consument/support
We gaan uit van een betere service na het laten aanspreken van de bewuste chauffeur.

Met vriendelijke groet,

Laura
DHl eCommerce E-care

Alle klachten die gemeld zijn door Onizuka
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM