Klacht: Deze DHL dozen bandieten zijn al 3 zendingen kwijt geraakt. Hoogstwaarschijnlijk gestolen door dat personeel

Ritah Aimee op 02 januari 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
Klacht opgelost op 2 januari 2024
Reactie van het bedrijf:

Goedemiddag, Wat balen om te lezen dat dit vaker misgaat. Wij kunnen u geen labels sturen. U kunt voor de zending met nummer MDP5X4YXQ4P een restitutie aanvragen via de volgende link: https://www.dhlecommerce.nl/nl/consument/restitutie-aanvragen Ik hoop u voldoende geïnformeerd te hebben. Onze...

Klanttevredenheid: 1.0/10 ★☆☆☆☆
Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 2 januari 2024

Een klant heeft meerdere zendingen via DHL ervaren die verloren zijn gegaan of onterecht vertraagd zijn, waaronder een retourzending voor Amazon en een pakket met stripboeken voor kinderen. De klant uit zijn frustratie over de situatie en suggereert dat het personeel mogelijk betrokken is bij de diefstal van de zendingen.

Mijn Klacht:

Deze maand december, zij deze Duitse dozen jagers 3 zendingen kwijt of onredelijk lang vertraagd met deze track trace nummers.

JVGLOTC0059076524 een retour zending voor Amazon
Label code: MDP5X4YXQ4P een bestelling dat naar de klant moet
Zendingsnummer MDPRD6PN3EZ Een doos met stripboeken voor kinderen in weeshuizen. DEZE STAAT AL VANAF 15 DECEMBER OP STATUS ’ Bekend zodra je pakket gesorteerd is’

Je wenst dit bedrijf dan toch het ergste leed en ellende toe?

Gewenste Oplossing:

Stop met je mislukte koeriers chaos of breng simpelweg pakket van A naar B

Voorts zijn gemeende excuses en compensatie zeer zeker op hun plek.
Onze klachten over DHL zijn ook naar AMAZON EN BOL gestuurd. Want stoppen met bestellen via hun is geen enkele moeite.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

2 jaren geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw bericht. De zendingen heb ik er direct even voor u bijgepakt. Uw retourzending met zendingsnummer: JVGLOTC0059076524 is volgens de gegevens goed ingeleverd en toont geen probleemscans. Gisteren heeft deze de laatste retourscan gehad op het sorteercentrum. Wegens de tussenkomst van het weekend en de feestdagen duurde dit wellicht iets langer dan u verwachtte. Vanaf hier zult u verder geen scans meer zien. Amazon zal u vanzelf een ontvangstbevestiging toesturen nadat het is ontvangen en verwerkt. U geeft aan dat u de verzender bent van MDP5X4YXQ4P. Klopt het dat u deze al hebt ingeleverd en zo ja, waar en wanneer heeft u dit precies gedaan? Kunt u mij ter verificatie ook de postcode en huisnummer van de ontvanger toesturen? Alvast dank voor uw reactie. Tenslotte zie ik dat zending MDPRD6PN3EZ inderdaad geen scans vertoont. Ik zie dat u hier een onderzoek voor heeft aangevraagd bij ons. Wij hebben vervolgens informatie bij u opgevraagd, alleen zie ik dat we daar nog geen terugkoppeling op hebben gehad. Graag zien we dit nog tegemoet in een reply op de mail, zodat de case verder in behandeling genomen kan worden. Ik hoor graag nog van u. Met vriendelijke groet, Maud DHL E-commerce E-care

Reactie van de melder van de klacht Ritah Aimee

2 jaren geleden - Hoi Maud, Het bewijs van afgeven van zending MDPRD6PN3EZ bij jullie chaos verzamelaar, want echt een servicepunt, kunnen we het niet noemen Maud. ( dat weet u zelf ook toch? Hoe kan een pakket 15 dagen wachten op sorteren?) die Suske en Wiske stripboeken hadden met de kerst tientallen kinderen moeten verblijden… Is het volgende nummer JVGLOTC0056887324. Van de zelf verstuurde zending MDP5X4YXQ4P is de postcode van een andere dozen chaos punt 2141BC nummer 60 horende hij HENDRIKS BENZINE VIJFHUIZEN. Deze was via een nieuwe automaat van jullie gestuurd, die Blokker zullen wij alleen al daarom, nooit meer bezoeken.

Bericht van DHL

2 jaren geleden - Beste Ritah Aimee, Bedankt voor uw reactie. Voor het pakket dat nog niet bij u is aangekomen en waarvoor u het JVGLOTC nummer hebt doorgegeven, heb ik u zojuist binnen het onderzoek een e-mail gestuurd. Met vraag om nog de afbeelding van het afgiftebewijs te sturen. Het casenummer daarvan is: 23613433. U kunt op dat bericht reageren middels een reply, dan komt het terecht bij mijn collega's van de backoffice en pakken zij dit verder voor u op. Voor het pakket dat u hebt verstuurd met QR-code MDP5X4YXQ4P, is verder onderzoek nodig. Daarvoor heb ik een aantal gegevens nodig om het onderzoek te kunnen opstarten. U kunt het sturen via dit platform, maar als u het vervelend kunt u hierover ook direct contact met ons opnemen via: https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/support Benodigde informatie voor pakket met zendingsnummer MDP5X4YXQ4P Verstuurd: datum / tijdstip evt Verstuurd vanaf ServicePoint: u gaf aan het te hebben verstuurd in een nieuw automaat bij Blokker. Wat is het adres? E-mailadres: mogen we hiervoor hetzelfde mailadres aanhouden zoals in 23613433? Uiterlijke kenmerken (kleur en soort verpakking, stickers, logo’s, tape): Inhoud: Gewicht: Waarde: € We zien graag uw reactie tegemoet, alvast bedankt! Met vriendelijke groet, Marlou DHL eCommerce E-care

Reactie van de melder van de klacht Ritah Aimee

2 jaren geleden - Hoi Marlou, Uiteraard hebben wij ook al veel vaker contact gehad via jullie eigen Tracy en werkelijk nare medewerkers zoals Mayke. Die de chat verbinding verbrak. Dat chatplatform is even mislukt als DHL zelf. Daarom liefst contact via www.Klacht.NL en de wereld ook kan meekijken en lezen. Het laatste bezorg drama van was vanochtend en wel hierom. Zending die ik had afgegeven bij de Blokker met nummer MDP5X4YXQ4P maar die is niet naar jullie servicepunt gegaan maar bij mij in Hilversum voor de deur gelegd IN PLAATS VAN NAAR DHL SERVICEPUNT, HENDRIKS BENZINE VIJFHUIZEN. wanneer stuurt u mij een nieuwe verzendcode? Want in Vijfhuizen wacht een klant nog steeds op zijn bij mij bestelde producten. Van de stripboeken die naar mij zijn verstuurd - OP 16 DECEMBER!!! -heb ik een foto van t afgifte bewijs JVGLOTC0056887324. Deze stuur ik in reply naar medewerker Onur van DHL. Blijft nog over mijn retourzending naar Amazon, maar ik leg mijn klacht over DHL (geen enkel bericht heb ik ontvangen na afgeven bij DHL servicedrama punt) en deze retourzending liever neer bij Amazon. Ik hoop dat jij Maud en Marlou nu wellicht beter begrijpen waarom wij zelf en iedereen zullen ontraden ook maar iets aan DHL toe te vertrouwen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 02 januari 2024 om 12:43 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag,

Wat balen om te lezen dat dit vaker misgaat.

Wij kunnen u geen labels sturen. U kunt voor de zending met nummer MDP5X4YXQ4P een restitutie aanvragen via de volgende link: https://www.dhlecommerce.nl/nl/consument/restitutie-aanvragen

Ik hoop u voldoende geïnformeerd te hebben.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Jim
DHL eCommerce E-care

Reactie van de melder van de klacht Ritah Aimee

2 jaren geleden - Onderwerp: Herhaaldelijke problemen met leveringen door DHL, ernstige teleurstelling Geachte klantenservice van Amazon en Bol, Ik hoop dat deze brief u bereikt in goede gezondheid. Ik schrijf u met betrekking tot ernstige zorgen over de leveringen van bestellingen die wij, en vele anderen, recentelijk hebben ervaren via DHL, jullie gekozen koerierdienst. In de afgelopen week hebben wij helaas drie afzonderlijke gevallen van leveringsproblemen ondervonden, variërend van niet-levering, vertraagde levering tot verkeerde leveringen. Dit heeft geleid tot grote teleurstelling en ongemak voor ons en vele andere consumenten die afhankelijk zijn van een betrouwbare bezorgdienst. De kwaliteit van de dienstverlening van DHL lijkt aanzienlijk achteruit te zijn gegaan, en dit heeft niet alleen invloed op onze tevredenheid als klant, maar ook op het imago van zowel Amazon als Bol. We begrijpen dat er soms onvoorziene omstandigheden kunnen zijn, maar herhaaldelijke problemen zijn onacceptabel en tasten het vertrouwen in jullie diensten aan. Wij vragen u dringend om onze zorgen serieus te nemen en actie te ondernemen om de kwaliteit van de bezorgdienst te verbeteren. Als trouwe klanten hebben wij het recht om een betrouwbare en tijdige levering van de producten waarvoor we hebben betaald, zonder de constante angst voor fouten en vertragingen. Daarnaast overwegen wij, samen met duizenden andere teleurgestelde consumenten, om onze aankopen elders te doen als deze kwestie niet snel en effectief wordt aangepakt. Een betrouwbare bezorgdienst is een essentieel onderdeel van online winkelen, en het huidige niveau van service voldoet niet aan de verwachtingen. Wij stellen het op prijs als u deze kwestie serieus neemt en ons op de hoogte houdt van de stappen die worden ondernomen om de bezorgdienst te verbeteren. We hopen op een snelle oplossing en een verbetering van de algehele klanttevredenheid. Met vriendelijke groet, Ritah Aimee Kar

Reactie van de melder van de klacht Ritah Aimee

2 jaren geleden - Geachte klantenservice van Amazon, Coolblue, Wehkamp en Bol, Ik hoop dat deze klacht u bereikt in goede gezondheid. Ik schrijf u met betrekking tot ernstige zorgen over de leveringen van bestellingen die wij, en vele anderen, recentelijk hebben ervaren via DHL, jullie gekozen koerierdienst. In de afgelopen week hebben wij helaas tientallen afzonderlijke gevallen van leveringsproblemen ondervonden, variërend van niet-levering, vertraagde levering tot verkeerde leveringen. Dit heeft geleid tot grote teleurstelling en ongemak voor ons en vele andere consumenten die afhankelijk zijn van een betrouwbare bezorgdienst. De kwaliteit van de dienstverlening van DHL lijkt aanzienlijk achteruit te zijn gegaan, en dit heeft niet alleen invloed op onze tevredenheid als klant, maar ook op het imago van zowel Amazon als Bol. We begrijpen dat er soms onvoorziene omstandigheden kunnen zijn, maar herhaaldelijke problemen zijn onacceptabel en tasten het vertrouwen in jullie diensten aan. Wij vragen u dringend om onze zorgen serieus te nemen en actie te ondernemen om de kwaliteit van de bezorgdienst te verbeteren. Als trouwe klanten hebben wij het recht om een betrouwbare en tijdige levering van de producten waarvoor we hebben betaald, zonder de constante angst voor fouten en vertragingen. Daarnaast overwegen wij, samen met duizenden andere teleurgestelde consumenten, om onze aankopen elders te doen als deze kwestie niet snel en effectief wordt aangepakt. Een betrouwbare bezorgdienst is een essentieel onderdeel van online winkelen, en het huidige niveau van service voldoet niet aan de verwachtingen. Wij stellen het op prijs als u deze kwestie serieus neemt en ons op de hoogte houdt van de stappen die worden ondernomen om de bezorgdienst te verbeteren. We hopen op een snelle oplossing en een verbetering van de algehele klanttevredenheid. Met vriendelijke groet, Ritah Aimee Kar

Ritah Aimee

Heeft op 05 januari 2024 om 17:13 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Jim, Maud, Marlou of een andere,
De restitutie-aanvraag is gisteren gedaan, jullie melden verder niets over de afhandeling??!
Hoe nu verder?

Alle klachten die gemeld zijn door Ritah Aimee
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM