Klacht: 7 maanden mobiele ellende

op 01 februari 2014 over KPN Mobiel in de categorie Mobiele Telefonie

Ik ben al enige jaren klant van KPN. zowel voor mijn internet en televisie.
Nadat ik een tijdlang een smartphone incl. abonnement heb gehad werd het volgens KPN tijd om een nieuwe telefoon te ontvangen, ik heb toen besloten een sim only abonnement te nemen en mijn toestel te blijven gebruiken omdat dit a goedkoper zou zijn en b ik tevreden was met mijn toestel.
na een paar weken ging mijn toestel alsnog kapot. hij starte niet meer op en ik ben naar de KPN winkel gegaan met de vraag wat nu te doen. dit was augustus 2013. hier wisten de medewerkers mij te vermelden dat deze niet meer te repareren was en dat ik als ik een nieuwe telefoon wilde ik een nieuw abonnementen moest afsluiten, ik begrijp nog steeds niet waarom. na een aantal keer langskomen bij de winkel was ik het zat en wilde ik kunnen bellen, ik heb toen een ander abonnement genomen incl. een nieuw toestel. hierna zat ik met twee abonnementen opgescheept. mijn oude ( deze kon ik niet meer gebruiken maar ik betaal er maandelijks wel geld voor tot het einde van dat abonnement.

na een par dagen deed mijn telefoon vreemd, ik ben toen een aantal keer teruggegaan naar de KPN winkel en na een hele hoop moeite hebben ze deze voor mij omgeruild. bij wijze van uitzondering.

na een paar weken heb ik mijn telefoon zelf laten vallen, ik ben toen weer naar de KPN winkel gegaan en daar werd mij verteld dat ze hem konden opsturen naar Teleplan ter reparatie en dat de reparatiekosten voor mijn rekening zouden komen, ook werd mij verteld dat ik naar de KPN XL winkel in Nieuwegein kon gaan en dat hij daar waarschijnlijk binnen een dag gerepareerd kon worden, ik heb toen voor het laatst gekozen. daar ben ik zo onbeschoft behandel, de medewerker daar vroeg mij wat mijn ( nieuwe ) mob nummer was en wat voor een telefoon ik had, ik wist beide niet maar de telefoon zat in mijn tas dus ik wilde hem er net uithalen om hem te laten zien en mijn nieuwe mob nummer wist ik gewoon nog niet uit mn hoofd. hij schreeuwde tegen mij, wat nou al je een mooie vrouw ontmoet tijdens het uitgaan weet je dan ook je nummer niet meer? ik voelde mij flink voor gek gezet in de winkel

hier werd mij ook verteld dat ze hem niet meteen konden repareren en dat ik wer naar de KPN winkel moest gaan.

Dit heb ik gedaan en hier is hij opgestuurd naar Teleplan ter reparatie, dit zou ongeveer drie weken duren, drie weken waarbij ik een noodtelefoontje zonder whatsap internet en dergelijke moest gebruiken, terwijl ik wel ( dubbel ) betaal voor internet. ( twee abonnementen ) ik heb bijna drie maanden moeten wachten, hierbij heb ik regelmatig met Teleplan en de KPN klantenservice gebeld wanner mijn telefoon klaar zou zijn.

Op een gegeven moment vertelde de medewerkers van Teleplan dat het idd wel lang duurde en dat ik bij de KPN gewoon een nieuw toestel op kon halen, ze zouden een aantekening bij mijn 06 nummer zetten.

De dag erop ben ik naar de winkel gegaan en heb dit voorgelegd, hier hadden ze nog nooit van gehoord en dit kon dus niet.

thuis gekomen belde ik weer naar Teleplan, deze vertelde mij dat ik een CA code nodig had en dat het dan wel zou kunnen, ik weer terug naar de KPN winkel, nu kon het wel maar zonder CA code konden zij niets beginnen, aangezien het zaterdag was konden ze Teleplan niet bereiken, of ik de week erop terug wilde komen.

De maandag erop heb ik weer Teleplan gebeld voor de CA code, deze heb ik ontvangen hierop ben ik weer terug gegaan naar de winkel, hier werd mij in eerste instantie verteld door weer een andere medewerker dat het niet mogelijk was.na enig aandringen heb ik een andere medewerker kunnen spreken, deze heeft het voor mij kunnen regelen. dit was op 14 jan jl ( volgens mijn bon ) eindelijk had ik weer een telefoon waar ik per maand mijn abonnementsgeld voor betaal. na een weke begon deze telefoon uit zichzelf regelmatig op te starten en dit herhaaldelijk. eerst twee keer per dag en na een paar dagen elke keer als ik een bericht wilde versturen of wilde bellen of zelfs tijdens het bellen.

Op 28 jan jl ben ik weer naar de winkel gegaan, ik heb mijn hele verhaal uitgelegd aan de medewerker, deze vertelde mij dat ik mijn mob gewoon kon omruilen, hij begreep ook mijn frustraties aangezien ik al een half jaar bezig was met deze zaak. als ik de dag erna zou terug komen met het doosje en de bon zou hij meteen worden omgeruild.de dag erna moest ik werken en ik ben zaterdag 1 februari terug gegaan, het was erg druk in de winkel en toen ik geholpen werd vertelde een medewerker mij dat ik hem weer moest laten opsturen naar Teleplan, ik vertelde dat ik een paar dagen gelden iets anders te horen had gekregen en wees naar de desbetreffende medewerker die me een paar dagen daarvoor had geholpen, deze kwam erbij staan en vertelde dat het idd geen probleem zou zijn, of ik nog even wilde wachten. toen ik weer geholpen werd, werd door weer een andere medewerker verteld dat ik hem moest opsturen, toen kwam de medewerker erbij staan die mij had verzekerd dat het niet hoefde en vertelde mij dat het toch wel moest en dat ik mijn telefoon weer een paar weken kwijt zou zijn.hierop ben ik met mijn telefoon weer naar huis gegaan omdat ik niet drie weken zonder telefoon wilde komen zitten en ik een andere oplossing wilde bedenken, ik heb de klantenservice van KPN gebeld en daar konden ze niets voor me doen, ik moest alsnog naar de KPN winkel gaan en hun zouden het probleem voor me oplossen. wel zou ik op mijn volgende factuur een creditering van een maand abonnementskosten ontvangen omdat ik mijn telefoon bijna drie maanden ben kwijt geweest bij Teleplan. dit was iig een stap in de goede richting.nu ga ik even goed nadenken wat ik ga doen de aankomende week, maar hierbij in ieder geval mijn klacht.

Ik zit al bijna 7 maanden met dit probleem en word er een beetje moedeloos van, ik ben wel meer dan 20 keer in een KPN winkel geweest en heb ook tientallen keren met de klantenservice aan de lijn gezeten. dit lijkt mij niet de bedoeling.

Omruilen telefoon en stopzetten oude abonnement

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KPN Mobiel

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KPN Mobiel nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door daveutrecht