Klacht: 40 euro betalen zonder schriftelijke aanmaning

op 01 oktober 2017 over Segoria in de categorie Incassobureaus

Ik ben geregelde klant bij miss etam en betaal altijd netjes op tijd.Afgelopen zomer was ik langere tijd met vakantie en heb daardoor een betaling gemist. Zonder enige vorm van schriftelijke aanmaning ontving ik een herinnering waardoor ik meteen €40 moest betalen. Ik heb enkel de hoofdsom betaald maar ze komen nu met een incassovordering van €40. Bij betrouwbare bedrijven ontvang je meestal nog een herinnering waarbij het bedrag hooguit enkele euro’s is opgehoogd die ik graag betaal, maar € 40 ZONDER herinnering is mijn inziens een vorm van afpersing (dreigen met gerecht en financieel nadeel) binnen een verdienmodel zoals je dat alleen bij malafide zaken zou verwachten.

Kwijtschelding van €40 waardoor ik mijn klacht over Miss Etam / Klarna alias Segoria niet verder via social media zal verspreiden.
Ik denk niet dat het de bedoeling van Miss Etam is om vaste kredietwaardige klanten te verjagen.

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Segoria

Reactie van de melder van de klacht Cathy22

3 weken geleden - Zaak is ook gemeld bij Miss Etam.

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Segoria in behandeling genomen

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Segoria een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Segoria

Heeft op 02 oktober 2017 om 09:58 geantwoord

Geachte mevrouw Lemaire,

Bedankt voor uw bericht.

Naar aanleiding hiervan hebben wij u een e-mail gestuurd met een inhoudelijke reactie.

Voor verdere vragen over uw vordering kunt u uiteraard telefonisch contact met ons opnemen.

Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08:00 uur en 17:00 uur op 020 - 808 28 54.

Segoria

Heeft op 02 oktober 2017 om 22:31 geantwoord

Te beginnen de geboden \"oplossing\" betreft niet meer dan een opsomming van feiten:
===================reactie Seguria=====================
Aangezien er geen betaling is gedaan voor 02-08-2017 is er op 08-08-2017 per e-mail een (wettelijk verplichte) kosteloze herinnering verstuurd. Het verzoek was om alsnog de hoofdsom te voldoen voor 25-08-2017, echter heeft Klarna Bank AB (publ) voor deze datum geen betaling geregistreerd.
Op 29-08-2017 is daarom een tweede (niet wettelijk verplichte) herinnering gestuurd (per post) met daarin het verzoek het openstaande bedrag, plus € 13,50 aanmaningskosten, te voldoen vóór 07-09-2017. Indien Klarna Bank AB (publ) geen betaling van u zou ontvangen vóór deze datum zou de factuur worden overgedragen ter incasso.
Uiteindelijk is uw Klarna factuur op 12-09-2017 overgedragen ter incasso en zijn er € 40,00 incassokosten in plaats van de aanmaningskosten van € 13,50 in rekening gebracht.
============= tot zover de relevante reactie van Seguria================
Mijn reactie:
De eerste wettelijk (!) verplichte kostenloze herinnering per EMAIL (!) heb ik nimmer ontvangen. (opm.: Waarom niet een acceptgiro per POST als het een wettelijk verplichte herinnering betreft) De tweede niet-wettelijke herinnering met aanmaningskosten (13,50) is volgens KLARNA per POST(opm.: nu kan het wel per post) verstuurd op 29-08-2017 met slechts 1 week betalingstermijn, terwijl half Nederland inclusief mijzelf (27-08 t/m 17-09, aantoonbaar) op zomervakantie was. Hierdoor heb ik van deze brief pas kunnen kennisnemen in de 3e week september samen met de erachter aan gestuurde incassovordering van 40 euro. Ik ben absoluut geen wanbetaler en ik hoop dan ook met deze uiteenzetting begrip te krijgen voor mijn casus als vaste keurig betalende klant bij Miss Etam en andere bedrijven die in zee gaan met Klarna en hun incassopoot Seguria.
In alle redelijkheid wil ik als echte oplossing voorstellen dat ik per direct de herinneringskosten van € 13,50 zal betalen.

Alle klachten die gemeld zijn door Cathy22