Klacht: 40 euro betalen zonder schriftelijke aanmaning

op 01 oktober 2017 over Miss Etam in de categorie Internetshops - Kleding

Ik ben geregelde klant bij miss etam en betaal altijd netjes op tijd.Afgelopen zomer was ik langere tijd met vakantie en heb daardoor een betaling gemist. Zonder enige vorm van schriftelijke aanmaning ontving ik een herinnering waardoor ik meteen €40 moest betalen. Ik heb enkel de hoofdsom betaald maar ze komen nu met een incassovordering van €40. Bij betrouwbare bedrijven ontvang je meestal nog een herinnering waarbij het bedrag hooguit enkele euro’s is opgehoogd die ik graag betaal, maar € 40 ZONDER herinnering is mijn inziens een vorm van afpersing (dreigen met gerecht en financieel nadeel) binnen een verdienmodel zoals je dat alleen bij malafide zaken zou verwachten.

Kwijtschelding van €40 waardoor ik mijn klacht over Miss Etam / Klarna alias Segoria niet verder via social media zal verspreiden.
Ik denk niet dat het de bedoeling van Miss Etam is om vaste kredietwaardige klanten te verjagen.

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Miss Etam over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Cathy23

2 weken geleden - Deze zaak is primair gemeld bij Segoria maar ik vind dat Miss Etam (met een goede naam, toch?) zeker moet weten dat het verdienmodel van Segoria alias Klarna vaste kredietwaardige klanten weg jaagt door hun wijze van benadering. Ik hoop dat zij hierin kunnen/willen bemiddelen.

Reactie van de melder van de klacht Cathy23

7 dagen geleden - Ik kreeg een standaard-mailtje retour van MISS-ETAM die voor verder "vragen" verwees naar hun partner Segoria. Daar kun je dus niets mee. Bijgaand mijn antwoord aan MISS ETAM: Geachte mevrouw ---------, Bedankt voor uw retourmail, ,maar ik heb helemaal geen “vragen” aan Klarna, die tijd kan ik besparen, het gaat er mij erom dat zij door hun dubieuze werkwijze klanten weg jagen bij Miss Etam. Ik ben geen wanbetaler heb nog nooit van doen gehad met de Klarna-Segoria bende. Dat je zoiets op een notoire wanbetaler/structurele oplichter afstuurt zou ik nog kunnen begrijpen. Momenteel ben ik een brief naar de consumentenbond aan het schrijven waarin ik deze werkwijze, waarvan ik uitga dat zulks met uw instemming geschiedt, uitgebreid omschrijf. Kern van het verhaal is dat er geen coulance is voor vaste kredietwaardige klanten en dat er aantoonbaar sprake is van een werkwijze die zodanig listig is opgezet dat er statistisch gezien zoveel mogelijk mensen extra financieel worden benadeeld. Als ik dan zo op internet kijk ben ik niet de enige. Het is steeds het Zweedse Klarna/Segoria syndicaat dat regelmatig op internet negatief in beeld komt, daar wil je je toch niet mee identificeren als gerenommeerd bedrijf zou ik zo denken. Voor mij een reden om de dubieuze en puur op winst beluste werkwijze van uw partner Klarna alias Segoria maximaal onder de aandacht te brengen. Daarbij zal ik Miss Etam niet onvermeld laten aangezien u mij gewoon weer terug verwijst naar deze club en daar wens ik geen discussie meer mee te voeren. Ik heb u trouwens al twee maal eerder een bericht gestuurd naar uw klantenservice zonder enige reactie. (eenmaal per mail en eenmaal via het contactformulier.) Wel waardeer ik het dat er bij Miss Etam nog tenminste een naam van een medewerker onder de mail staat. Bij Segoria praat je tegen een mailbot of een afgestompte telefonist(e) die een standaard afscheepprotocol volgt. Ik zal deze mail ook knippen en plakken in mijn melding op klacht.nl Wat er verder mee gebeurt, zullen we zien. Met vriendelijke groet, Cathy 23 (gegevens bekend bij Miss Etam)

Alle klachten die gemeld zijn door Cathy23