Klacht: 3 maal reparatie aan een tv en vervolgens een goedkoper model aanbieden als oplossing

op 05 juli 2012 over Philips in de categorie Electronica Merken

Wij hebben een half jaar geleden een Philips tv gekocht voor 909 euro. Dit is de 42PFL7666. Na een korte periode begonnen de problemen: dode pixels in het scherm, de tv viel steeds uit en last van backlight bleeding. Na meerdere keren contact is de tv thuis gerepareerd: nieuw scherm. S avonds bleek dat dit nieuwe scherm nog meer last had van backlight bleeding als het scherm ervoor. Na wederom meerdere keren contact is de tv opgehaald. Na 3 weken kregen we de tv weer terug. Resultaat: nogsteeds backlight bleeding en een behuizing welke niet meer goed sloot. Voor mij onacceptabel voor een tv van ruim 900 euro. De tv was uiteraard al meerdere keren uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet waar een tv denk ik niet op berekend is.
Wederom contact opgenomen en de tv is voor onderzoek meegenomen. Via het reparatie bedrijf van Philips te horen gekregen dat de tv omgeruild gaat worden en het wachten was op een tegenbod van Philips. Wat blijkt… nu bied Philips een 42pfl7606 aan. Een goedkopere tv, met (iets) mindere specificaties en wederom hetzelfde LG scherm als ook in de 7666 zit (oftewel dezelfde problemen). Daarbij had ik vermeld dat ik reeds 4 vakantiedagen op heb moeten nemen voor de reparaties. Hier staat bij Philips dus niets tegen over. Mailtjes worden wel beantwoord maar enkel in hun voordeel. Sommige vragen worden meerdere keren niet beantwoord.
Na een chat wordt er gezegd dat er naar de(dag)waarde van de tv gekeken wordt bij een ruil. Voor veel mensen misschien acceptabel maar voor mij niet.

Een goed ruilbod welke de oorspronkelijke waarde van de tv en mijn vakantie dagen vergoed. Tevens een tv welke een ander scherm heeft als er in de 7666 en 7606 gebruikt worden omdat deze allemaal last hebben van backlight bleeding. (uit de mond van een reparateur vernomen)

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Philips in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Philips een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Philips

Heeft op 06 september 2012 om 13:45 geantwoord

Philips is samen met de klant tot een passende oplossing gekomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Dmen