Klacht: 2x Geblokkeerd, bankrekening geplunderd door microsoft en ik ben een dief en fraude*r zijn

op 01 oktober 2017 over Microsoft in de categorie Software

Mijn gegevens zijn:
Frank de Graaf aka WaussieStyle
waussiestyle@live.nl

In de bijlage heb ik een screenshot van de fout in de microsoft xbox in-game store van world of tanks.

Als ik deze melding krijg (wat geregistreerd staat als log file in wot) denk ik niet gelijk dat er iets goed mis is, eerder dat er om een bepaalde reden even geen gebruik van de store gemaakt kan worden. Als er iets niet goed zijn gegaan dan zou ik wel een duidelijk fout melding krijgen.

Ik heb dus praktisch elke keer zodra ik even de store kon checken tussen battles in, geprobeerd of het alweer mogelijk was (soms wel 6 tot 10x in een avond/nacht) tot ik eindelijk me aankoop wel heb kunnen doen. Achteraf, maanden later, aan gezien ik mijn bank rekening praktisch alleen check als ik ergens te horen krijg dat het geld op is, blijkt dat microsoft elke poging gewoon van mijn bankrekening af heeft gehaald.

Ik heb vervolgens met microsoft gebeld en geprobeerd uit te leggen dat zij de enige zijn die aan de log bestanden van world of tanks kunnen zien welke wel en niet goed gegaan zijn, maar tevergeefs, ik kreeg eerder het gevoel dat ze dachten dat ik loog en ik moest maar contact op nemen met de maker van het spel Wargaming, die ging overal over, die konden alles zien etc die bepalen.

Bij wargaming moest ik er een factuur bij doen en toen zag ik eigenlijk pas goed om hoeveel afboekingen dat ging, waarop ik toch weer met microsoft heb gebeld om te zeggen dat het probleem veel groter is maar ook nu moest ik bij wargaming zijn werd gezegd waarop ik oa vroeg hoe lang gaat dat duren want ik kan tot 52 dagen terug boeken zei ik en ik heb wel wat geld snel nodig nu mijn rekening leeg gehaald was.
Toen werd mij geadviseerd dat als ik er niet uit kwam met wargaming ik me bank moest bellen en boekingen terug moest laten storten (meerdere malen heb ik daarbij ook aangegeven dat ik niet weet welke goed of niet goed was) alsnog moest ik boekingen terug laten boeken als ik er niet uit kwam. Al deze telefoongesprekken heb ik overigens opgenomen.

Tegen wargaming heb ik gezegd dat als ze het goed vinden ik veel boekingen van de afgelopen 52 dagen terug ga storten omdat ik simpelweg geld nodig had (heb een dag later mijn verjaardag moeten annuleren) hier werd niet op gereageerd waarop ik dus veel boekingen heb terug gestort.
Na een lange tijd over en weer berichten naar wargaming te hebben gestuurd was mij wel duidelijk dat ze me terug naar microsoft wilden verwijzen, omdat zij nergens in konden/mogen, die rechten heeft alleen microsoft.

Vervolgens wordt mijn xbox opeens geblokkeerd voor een week, en zou ik fraude hebben gepleegd en een dief zijn, waarop ik weer met microsoft heb gebeld. Enige antwoord wat ik kreeg was “ja dat kan ik nu niet inzien omdat dat bij die afdeling ligt die dat bepaald heeft, maar die afdeling kun je niet bereiken…”
Ik was er toen wel beetje klaar mee en bedacht me even niet meer te bellen, beetje ook in de hoop dat iemand van microsoft misschien met mij in contact zou proberen te komen, helaas op dit moment hebben ze me weer geblokkeerd nu voor 2 weken, en me weer uitgemaakt voor dief en fraudeur…

Als dit zo blijft gaan ze me xbox voor altijd blokkeren etc. alle uren en geld voor niks erin gestopt de afgelopen jaren….

dat ze de meldingen van dief en frauddeur van mijn xbox/gamertag/microsoft account afhalen en mijn blokkade er gelijk afgehaald wordt

het probleem in de store etc uitzoeken en repareren (ook zorgen dat deze melden niet bij deze fout gestuurd wordt)

alle aankopen in world of tanks van dit jaar nakijken en de onterecht afgetrokken bedragen terug storten (en eigenlijk omdat ze me maanden door het slijk hebben gehaald, gelogen en bedrogen hebben) dat wat ik nu onterecht teruggeboekt heb aan me kwijt scheldden

verder..

ik heb nooit geen problemen gehad of veroorzaakt sinds ik jaren terug een xbox 360 had gekocht, nu denk ik toch heel anders over microsoft,...gaan ze dat recht breien?

Ik zou graag naar een hoger persoon dan de "klanten service" de telefoon gesprekken toe willen sturen zodat hij hoort dat er weinig service verleend wordt en dat er vooral gelogen word en bedrogen wordt, en niet door 1 persoon 3 a 4 personen

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Microsoft

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Microsoft nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door WaussieStyle