Klacht: Riool werk Irenestraat2 7061ZG

op 04 mei 2020 over 24/7 RioolDienst in de categorie Klusbedrijven

Beste klacht.nl ik wil een klacht indienen tegen

de Fa. Adriaanse Riooltechniek te Doetinchem. (247 riooldienst)

Het volgende is er afgelopen weekend gebeurt.

Afgelopen zaterdag (2mei) was er hevige stortbui in Terborg zo tegen 9:30u, even later had ik mijn moeder (ze is 84) aan de telefoon, dat bij haar het Riool overliep,

Douche WC slaapkamer stonden onder een paar cm rioolwater.

Dus snel gekomen en er was al gebeld naar de 247 rioolservice, die later op de dag kon komen, das mooi dacht, ga ik nu opruimen en kijken eventueel of ik zelf nog iets mbt de verstopping de kan doen.

Om halfdrie kwam er iemand met een spiraal, ( ik zelf had inmiddels wat graafwerk gedaan en op twee plekken langs het huis de putten blootgelegd, en had ook al een vermoeden in welk gedeelte de verstopping zat ).

De medewerker ging met de spiraal beide putten in, om ze door te steken, na een klein half uit was hij klaar , maar de verstopping was niet weg, en hij wist het verder niet meer, en wilde gaan.

Ik zei, maar je kunt dan toch even dit gedeelte van het riool schoonspuiten, zodat we even wat tijd kopen, nee dat kon hij niet.

Lokaliseer dan even de plek waar precies de verstopping zit dat kunnen jullie toch heb ik gelezen , nee ook dat kon hij niet, bel dan even een collega die het wel kan zei ik, ook dat was moeilijk, en hij begon zijn spiraal op te haspelen, is daarna een kwartier bezig geweest om de rekening op te maken.

439 euro (!), en of we dit even direct wilde betalen via een Tikkie,

Ik zei Tikkie , dat kanheeft mij moeder niet, wat wel kan is overmaken, dus schrijf het bank rek nr. maar even, op dan maken we het wel over. Dat deed hij en vertrok.

We waren natuurlijk erg verbaard over de 439 euro, en er is niets op gelost, nu kunnen we nog niet douchen en naar het toilet.

Ik zei tegen mijn moeder laat die rekening maar even liggen, daar kijken we morgen wel naar, ik ga nu eerst iemand zoeken die ons wel helpen kan.

Dus Ik ben naar huis gegaan en heb een ander bedrijf gezocht en benaderd (een bedrijf dat ook het riool kan repareren ) en zondagochtend is er bevestigd dat ze maandag komen. (he he dacht , dus we moeten nu nog even een dagje door).

Kom ik zondag in de middag weer bij mijn moeder, hoor ik dat in de ochtend mijn zwager langs is geweest, omdat het Rioolbedrijf mijn Moeder zaterdagavond om half-elf gebeld heeft, en haar onderdruk heeft gezet en gedreigd, dat als ze nu niet per direct het geld overmaakt ze nog veel meer kosten kan verwachten, ze was behoorlijk overstuur.

Ze dacht Walter (dat ben ik) is hele dag al bezig geweest , die ligt vast al in bed, dus bel ik Tonnie (dat is mijn zwager) maar even, wat nu te doen.

Dus mijn zwager zei nadat hij het hele verhaal heeft aangehoord en haar gekalmeerd had, niets doen

hier ga ik zondagochtend eerst over bellen

Dus zondagochtend is er weer gebeld naar het Rioolbedrijf , hij gezegd dat dit niet kan (oude mensen laat bellen en dreigen) en dat er niets is opgelost, en dat 439 euri wel erg veel geld is voor het gedane. Ook nu werd er weer gedreigd, en na lang praten heeft hij het bedrag op 300 euro bedongen, en dit is overgemaakt, hoorde ik dus zondagmiddag.

Beste Klacht.nl Ik vind dit bijna crimineel,

Een bedrijf dat adverteert met leuzen als

“Professioneel, Specialisten, Wij lossen U probleem op, Klantvriendelijkheid score 9 10” etc etc..

en de praktijk is, iemand sturen die blijkbaar alleen maar een spiraal in het riool kan drukken, dat kunnen we zelf ook, het niet oplost, ook geen verder actie onderneemt, en mijn moeder letterlijk in de troep laat zitten, dan een torenhoge rekening opmaakt, en s’avonds gaat bellen en dreigen.

Sorry, maar van dat laatste is bij mij de emmer overgelopen en heb ik besloten: dit laat ik niet over mijn kant gaan, vandaar dus mijn klacht.

Ik hoop dat U nog iets kunt doen richting dit bedrijf of richting de betreffende persoon die dreigde.

…….over geld doen wij normaal niet zo moeilijk, maar als een bedrijf er dit soort praktijken op nahoud en zo aan hun geld moet komen,
zou ik denken, 35euro voorrijkosten en 65euro voor dat uurtje van de medewerker 100 euro. En doe die 200 euro maar terug.

Met vriendelijk Groet,

Walter Roerdink

Zie klacht, terugstorten van deel van het geld (200euro), zie klacht

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over 24/7 RioolDienst

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over 24/7 RioolDienst nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door wieldak888