Klacht: 2 weken na sluitings termijn woning, toch ineens geen woning

op 31 juli 2013 over Mitros in de categorie Woningcorporaties

Mijn vriendin en ik zijn opzoek naar een woning omdat eind die jaar (2013) haar huidige woning gesloopt gaat worden (anti kraak). Via woningnet gereageerd op een woning in dezelfde straat als waar zij nu woont alleen is deze woning geen antikraak en wordt dus ook niet gesloopt. Wij waren heel erg blij toen wij zagen dat wij (ook na sluiten van reactie termijn) wij op nummer 1 stonden. De huidige bewoonster is op vakantie en dus konden wij geen bezichtiging inplannen dan na haar vakantie. We hebben 2 keer de Mitros gebeld om dit door te geven en dit bleek allemaal geen probleem te zijn, de woning is “on hold” gezet voor ons. Worden wij vanmorgen gebeld 2 weken na sluitings termijn door (op zn zachtst gezegd) een sacherijnige medewerker van de Mitros met het nieuws “u kunt de woning niet krijgen omdat u niet aan de voorwaarden voldoet van Mitros”. Dus wij vragen aan deze mevrouw, en waarom dan niet? “dat is omdat u nu geen huurder bent van Mitros maar van de SSH en daarom is de urgentie die u heeft verkregen niet geldig”. Op de site van woningnet stond ‘doorschuifregeling/voorrang’ voor bewoners uit de des betreffende straat. Er stond niet bij dat het om bewoners van Mitros ging. Dus ook hieraan hebben wij niet kunnen zien dat een bewoner van de SSH niet naar een woning van Mitros zou mogen. Daarnaast hebben we in diverse telefonische contacten eerder bevestiging gekregen dat de procedure waar je in zat de juiste was. Pas vanochtend belt er iemand op die zegt dat het anders is. De sacherijnige medewerker keek nog wel of we misschien alsnog die woning kunnen verkrijgen op basis van inschrijf duur maar dat kon niet want wij stonden te kort in geschreven sinds 2007 en degene die de woning nu heeft gekregen staat ingeschreven sinds 2011?! Nu breekt echt heel erg mijn klomp. Wat moeten we hier nu mee? Wat kunnen we hieraan doen? Ik ben zo ontzettend boos en voel me ontzettend machteloos, mijn vriendin die is heel erg verdrietig hierover, en wij weten gewoon niet wat we kunnen/moeten doen hieraan.

Alsnog de woning te krijgen, anders naar passende oplossing zoeken

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Mitros over deze klacht.

3 jaren geleden - Ik heb Mitros een herinnering gestuurd dat deze klacht nog niet in behandeling is genomen.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Mitros in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door metal-ace