Klacht: 2 golvende fotoboeken

op 30 augustus 2017 over Albelli in de categorie Fotoservice

Nadat ik meerdere fotoboeken heb besteld bij Albelli heb ik mij deze keer weer bij jullie besteld.

Dit keer was het echter niet voor mijzelf maar een kookboek voor mijn pas getrouwde broer. Ik heb hierop niet bezuinigd en de platliggende pagina’s gekozen omdat dit een stuk prettiger leest als je het boek plat op het aanrecht neerlegt.

Nadat het eerste kookboek helaas met vochtschade binnen kwam heb ik de klantenservice bericht welke, super fijn, gelijk een nieuwe stuurde! Deze kwam binnen aantal dagen netjes verpakt binnen. Echter is deze nu een aantal dagen binnen en staat helaas ook helemaal bol. Ik heb gepoogd om deze onder een stapel zware boeken nog wat netjes te krijgen maar tevergeefs.

Hoe zouden we dit netjes op kunnen lossen? Als het boeken voor mijzelf waren geweest was het niet zo’n probleem, maar omdat het een aandenken moet zijn voor mijn broer zijn “mooiste” dag van zijn leven vindt ik dit wel vervelend.

——–

Nadat ik dit bericht heb gekregen kreeg ik reactie en het volgende voorstel:

Het spijt ons dat uw fotoboek opnieuw bij u is aangekomen met golvende pagina’s. Het kan voorkomen dat de pagina’s van een fotoboek gaan golven nadat deze zijn verpakt en verzonden zijn. Zowel de opslagplaatsen van postbedrijven als de buitenlucht kunnen erg vochtig zijn, met als gevolg dat de pagina’s gaan golven. Helaas hebben wij hiervoor geen oplossing en bieden u onderstaande opties.

– U behoudt alle exemplaren en we crediteren 50% op de betreffende bestelling.
– U beroept zich op de “Niet tevreden, Geld terug – regeling” en krijgt een promotiecode ter waarde van 30% voor een volgende bestelling. Mocht u dit willen, dan kunt u hetzelfde fotoboek opnieuw
bestellen, bijvoorbeeld zonder platliggende pagina’s.

—–

De desbetreffende medewerker gaf aan dat een exemplaar zonder platliggende pagina’s niet niet zou gaan golven, deze kan ik echter bestellen maar moet ik wel opnieuw bij betalen voor iets wat ik niet zou willen. (een boek met normale pagina’s). Ik baal hier enorm van want ik heb voor de rest altijd goede ervaringen met albelli, platliggend EN matte pagina’s.

Ik ben zelf niet tevredenmet de geboden optie door albelli. Ik kan een golvend boek cadeau geven of extra bijbetalen voor een nieuw boek met een minder chique/functionele optie en wat nog maar afwachten is of dit uberhaupt netjes binnen komt.

Ik heb van meerdere mensen te horen gekregen dat een fotoboek met glanzende pagina's minder kans heeft om te golven. Dit geeft niet mijn voorkeur maar ik wil geen concessie doen op NIET platliggende pagina's.

Misschien is na 2 golvende boeken een coulance regeling vanuit Albelli om eenzelfde fotoboek alleen met glanzende pagina's toe te sturen op de plaats, vooral omdat het een cadeau is wat voor lange tijden meegaat. Ik baal er van dat ik als vaste klant zoveel moeite moet doen om dit netjes op te lossen.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Albelli

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Albelli nog niet in behandeling is genomen.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Albelli in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Albelli een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Albelli

Heeft op 15 september 2017 om 10:09 geantwoord

Beste mevrouw,

Wij hebben op 7 september het laatste contact gehad via e-mail. Wij hebben u uitleg gegeven over het probleem dat u ondervindt omtrent de fotoboeken met de golvende pagina's. Wij begrijpen dat het ontzettend vervelend is dat uw fotoboeken niet naar wens zijn aangekomen. Wij doen ons uiterste best om dit probleem zo spoedig mogelijk op te lossen. U heeft uw fotoboeken inmiddels retour gestuurd. Zodra wij deze hebben ontvangen, zullen wij het bedrag terugstorten op uw rekening. Daarnaast hebben wij u een compensatie gestuurd. Wij willen u nogmaals onze excuses aanbieden voor het ongemak.

Wanneer u verder nog vragen heeft, kunt u contact opnemen via https://www.albelli.nl/help/neem-contact-op.

Albelli

Alle klachten die gemeld zijn door jolijnb