Klacht: Pre-order en betaal een game dat je nooit zal ontvangen

op 02 september 2014 over 12game.nl in de categorie Computer Games

Begin juli 2014 heb ik de Collectors Edition van Sim 4 gereserveerd en betaald bij 12game. Ik stuurde tot wel tweemaal toe een e-mail om zeker te zijn van een exemplaar op de releasedatum, hier werd ik steeds opnieuw in bevestigd. Tot ik gisterenavond laat een e-mail heb gekregen van 12game waarin ze me zeggen dat er geen CE’s worden geleverd en dat mijn bestelling dus eigenlijk niet meer dan lucht was. Nu sta ik twee dagen voor de release van dit spel met mijn handen in het haar: alle CE’s zijn in alle webwinkels uitverkocht en ikzelf ben donderdag een hele dag aan het werk tot 20u savonds waardoor ik zelf niet meer naar een winkel geraak. Ik zou in principe dus niet eens het basisspel kunnen kopen op de dag van release, en dat terwijl ik voor een CE had getekend waar de gewone editie mee in het niets verdwijnt. Dit komt puur en alleen door het winstbejag en de onprofessionaliteit van 12game. Mijn ongenoegen kan niet groter zijn.

Ik had bij 12game de CE kunnen reserveren voor 76 euro, de goedkoopste prijs in vergelijking met andere webshops. Er is echter nog één winkel (intertoys) die een CE aanbiedt, maar dan wel voor 100 euro. Ik zou dus opnieuw geld moeten bijbetalen om aan een CE te geraken, al is het grootste probleem dat intertoys niet eens in BE levert, dus ik mag het gewoonweg vergeten om een CE aan te schaffen - tegen welke prijs dan ook. Een schadevergoeding zou hier wel op zijn plaats zijn, en dan heb ik het NIET over een stomme kortingscode om opnieuw iets bij jullie te kopen. Jullie kunnen nu toch ook wel vermoeden dat ik nog liever mijn hand afbijt dan ooit nog iets bij 12game koop?!

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over 12game.nl

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over 12game.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door ninavk