Klacht: Zwak en inefficient optreden

op 07 juni 2018 over Gemeente - Eindhoven in de categorie Gemeente

Een tijdje geleden moesten we vanwege een onval in de avond naar het ziekenhuis we kwamen omstreeks 04:00 thuis. Er stond een auto voor ons huis geparkeerd behorende tot 4 mannen die een bar beheerden achterin een shoarmatent in onze buurt.
De dag erna was onze auto vernield met een baksteen.
Na aangifte te hebben gedaan ben ik gaan zoeken op interneten vond een artikel uit het NRC gokken achterin de shoarmatent waarin stond dat zware criminelen (soms bewapend) een bar in Gestel bezochten, de bar bij ons huis dus!

Op deze manier moesten we erachter komen dat er zware criminelen in onze buurt huishouden, dat ze de baas zijn in onze buurt.
Ik kon dat natuurlijk niet accepteren en heb geklaagd bij de gemeente, het antwoord was: we zijn ermee bezig en alles is in orde.

Alles in orde? We zien dezelfde voertuigen parkeren, de bar is open en vol iedere keer als ergens politie langsrijdt springen er 25 man uit de bar. Ja het lijkt rustig maar dat is het niet.

Daarnaast is er ontzettend veel verkeer af en aan. klassiek voor drugscriminaliteit, politie komt niet, wijjkagent: Rob van der Zee doet niets. Sommigen twijfelen hierdoor zelfs aan zijn integriteit als agent.

Ik spreek namens alle bewoners van het brucknerplein en de straten eromheen, heb gesproken met verschillende buurtbewoners en die ervaren hetzelfde.

De gemeente is laks: de bar had gemakkelijk dicht kunnen gaan, als er strenger was opgetreden.

1. in het bestemmingsplan Brucknerplein stond expliciet geen horeca
2. De bar werd gebruikt als gokhal en coffeeshop.
3. De bar werd beheerd door onbekenden.
4. Horeca Tijden hielden ze zich niet aan (1500,- boete per dag overtreden)
5. Hangjongeren veroorzaken overlast en enkele keren moest politie ingrijpen.

Mijn vraag en klacht is: waarom blijft deze bar open? en waarom treedt de gemeente zo laks op?

Meer informatie over wat er nu precies gedaan is.
Wat zijn de plannen om toekomstige problemen te voorkomen, zijn er überhaupt plannen?

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Gemeente - Eindhoven

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Gemeente - Eindhoven nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door alex101