Klacht: Zonder toestemming geld geïncasseerd

op 07 april 2013 over Lexa.nl in de categorie Datingsites, klachtmelden

Beste Lexa,

31 maart heb ik me aangemeld voor 6 maanden voor lexa.nl. Met een membership waar €9,90 per maand in één keer zou worden afgeschreven. Prima is afgeschreven heb ik voor getekend. Maar ik heb niet getekend voor de optie control voor 6 maanden met het bedrag van €41,40. En deze is er wel gister ook afgeschreven.

Het bedrag van €41,40 terug gestort krijgen op mijn rekening zo snel mogelijk!

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Lexa.nl in behandeling genomen

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lexa.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lexa.nl

Heeft op 08 april 2013 om 12:16 geantwoord

Beste daantje_284,

ik begrijp uit uw bericht dat u graag de betaling voor een extra optie Control wilt laten annuleren.

Ik heb uw gegevens met betrekking tot uw profiel voor u nagekeken en kan u melden dat u een nieuwe betaling altijd binnen 7 dagen na aankoop kunt annuleren, mits er geen gebruik is gemaakt van de betaalde diensten. U voldoet aan deze voorwaarde, en ik heb dan ook een extra optie Control t.w.v. 41,40 euro voor u geannuleerd. U zult dit bedrag binnen 4 tot 8 weken op uw rekening gerestitueerd kunnen zien.

Uw huidige membership bedraagt 6 maanden en loopt tot 30-09-2013 en zal hierna automatisch verlengd worden met een maandelijks bedrag van 9,95 euro, mits u dit zelf tijdig annuleert.

De automatische verlenging kunt u op elk gewenst moment onderbreken door ten minste 48 uur voor de vervaldatum van uw membership op de juiste link te klikken in de rubriek "Mijn account" en dan "Mijn instellingen". Kiest u daar de rubriek "Mijn membership" en dan "Mijn membership beheren". Hier vindt u de informatie om de automatische verlenging stop te zetten.

Vanwege veiligheidsredenen zal u gevraagd worden om uw inloggegevens te bevestigen. Let op: het gaat hierbij om uw gebruikersnaam en niet uw e-mailadres. Bij het invoeren van uw gebruikersnaam dient u hoofdletters, kleine letters en de underscore te gebruiken als deze in uw gebruikersnaam voorkomen, anders wordt deze niet geaccepteerd.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u verder nog vragen en/of opmerkingen hebben dan vernemen wij deze graag van u via de "Help" link onderaan de Lexa website. Hier klikt u op een willekeurige categorie, een willekeurige vraag en vervolgens scrolt u naar beneden en klikt u op de link "Stel een vraag" om een bericht te sturen. Gelieve in dit bericht uw gegevens te vermelden waarmee u zich bij ons geregistreerd heeft. U zult dan binnen 48 uur een antwoord ontvangen op uw bericht.

Christine van het Lexa Team

Alle klachten die gemeld zijn door daantje_284