Klacht: Zonder duidelijke redenen specifieke rolstoelonderdelen niet willen leveren aan particulier – en onbehoorlijk te woord gestaan

op 28 juni 2016 over Sunrise Medical in de categorie Zorghulpmiddelen

Lelystad, 27 juni 2016

Geachte L.S.,

Enige tijd geleden heb ik via Marktplaats een rolstoel gekocht in Heemstede, van het merk Quickie, type Helix 2 Comfort.
Ik heb dit type rolstoel ook reeds in bruikleen via de WMO – en dit type bevalt mij zo goed, dat ik er ook één in privé-eigendom heb gekocht, die er overigens nog bijna als nieuw uitziet, op wat lakschade na dan.
Dit heb ik gedaan, omdat ik ook een rolstoel elders wil hebben staan, zodat ik er zelf met mijn scootmobiel heen kan – en op die manier niet afhankelijk ben van een taxi.

Echter:
In mijn eigendoms-rolstoel zitten de verkeerde kussens, zodat ik er niet goed in kan zitten.
Sunrise Medical is de importeur van Quickie-rolstoelen – en dit bedrijf weigert pertinent aan particulieren te leveren, ook al ben ik ten alle tijde bereid om voor de – door mij gewenste kussens te betalen.

Ik word bij Sunrise Medical zeer onbehoorlijk bejegend – door ene Peter van de Klantenservice – en ik krijg continu te horen, dat ik bij mijn leverancier moet zijn, dat Sunrise Medical niet aan particulieren levert – en dat dit ook niet mogelijk is!

Waarom ik op deze manier te woord word gestaan, weet ik niet, want ik heb toch gewoon een normale vraag?
Bovendien ben ik bij mijn leverancier waarschijnlijk veel duurder uit, omdat dit de tussenpersoon is – en ik wil toch gewoon voor de bestelde artikelen betalen, dus wat is nu eigenlijk het probleem?

Ik heb stad en land afgebeld, naar verschillende leveranciers, waaronder - onder andere - mijn eigen leverancier, om de juiste kussens te vinden - en in de juiste maatvoering.
Nu heb ik inmiddels de juiste afmetingen - en bestelnummers in mijn bezit en deze luiden als volgt

Zitting: ZB 42 cm x ZD 52 cm
Rug: RB 42 cm x RH 56 cm

Rugleuning:
Stretchrubber-uitvoering
Bestelnummer: 769845205 - Naspanbare Comfort- rug

Zitting - Stretchrubber-uitvoering - Bestelnummer: 769832300

Als Sunrise Medical mij hieraan zou kunnen helpen - tegen een redelijke prijs - en bereid zou zijn, om voor mij echt een éénmalige uitzondering te maken - als particulier - dan ben ik al heel tevreden.
Ik wil Sunrise Medical verder ook echt niet in een kwaad daglicht zetten, maar ik vind het jammer, dat dit bedrijf zich - op voorhand al - afwijzend opstelt tegenover de verkoop van onderdelen aan particulieren.

Het zijn overigens zogenoemde Jay Comfort-kussens, die in dit soort rolstoelen zitten - en ik weet inmiddels - uit navraag bij andere leveranciers - dat deze kussens vrij prijzig zijn.

Als bijlage heb ik hierbij een foto meegestuurd van een rode Quickie 2 Helix Comfort, met daarin de kussens, zoals ik deze wil hebben, in mijn eigendoms-rolstoel, eveneens een rode Quickie 2 Helix Comfort.
Op de rolstoel van de meegestuurde foto is een extra hoofdsteun gemonteerd.
Bij mijn eigendoms-rolstoel is een extra hoofdsteun niet aanwezig en echter ook niet nodig.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

P. Bakker.

Alle klachten die gemeld zijn door Mozart1591