Klacht: Zo maar geld van mijn rekening.

op 13 juli 2012 over Meetic.nl in de categorie Datingsites

45.11.46.255 WORLDPAY CP/BIBIT IP BETALINGSKENM. 99167989166 MEETIC *ILIUS.NET* MEETIC.COM

Geachte Heer , Mevrouw.
Ik heb nergens toestemming gegeven voor automatische incasso.
Dus verzoek ik u het bedrag terug te storte op mijn bankrekening nr 509299288 tav Dhr V.Veeramp
Ik heb geen enkel opdracht gegeven hier voor.
Bv Hartleijk Dank
V.Veerkamp

Dat u binnen 14 dagen het geld terug stort.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Meetic.nl in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Meetic.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Meetic.nl

Heeft op 13 juli 2012 om 12:37 geantwoord

Beste va1,

ik begrijp uit uw bericht dat er ten onrechte geld van uw rekening is geïncasseerd waar u geen toestemming voor heeft gegeven en wat u graag teruggestort wilt zien.

Ik heb uw gegevens met betrekking tot het profiel "wustie" voor u nagekeken en kan u melden dat u bij betaling van uw 6 maanden Full Membership akkoord bent gegaan met een automatische verlenging, zoals deze op onze betaalpagina staat beschreven. Vervolgens heeft u op 20-02-2012 uw profiel van de website opgeschort. Opschorten betekent echter niet verwijderen, maar het tijdelijk op non actief zetten van uw profiel, om altijd weer in gebruik te kunnen nemen door opnieuw in te loggen. Uw Full membership en automatische verlenging lopen hierbij gewoon door. Dit wordt ook aangegeven wanneer u uw profiel van de website gaat opschorten.

Aangezien u bij betaling akkoord gegaan bent met een automatische verlenging en deze niet zelf tijdig heeft geannuleerd, kan ik niet ingaan op uw verzoek tot restitutie. Echter heb ik wel de automatische verlenging voor u geannuleerd, zodat uw membership per 11-08-2012 zal eindigen en er verder geen geld meer van uw rekening zal worden geïncasseerd. U kunt nog tot deze datum gebruik maken van de betaalde diensten door opnieuw in te loggen.

Meer informatie over onze automatische verlenging kunt u terugvinden in artikel 4.2. van onze algemene voorwaarden die op de website terug zijn te vinden.

Indien u uw profiel wilt verwijderen gaat u naar de pagina "Mijn account" en dan "Mijn instellingen". Onderaan deze pagina vindt u de link om uw profiel te verwijderen. Klik op de link in de volgende zin: "Om jouw profiel op te schorten of te verwijderen, klik hier".

Leest u de tekst die verschijnt goed door. U heeft hier nog de keuze om uw profiel tijdelijk op te schorten of uw profiel definitief te verwijderen.

Wilt u uw profiel definitief verwijderen dan klikt u onderaan de pagina op de volgende zin:
"Klik hier om je profiel permanent te verwijderen van de website. Let op: verwijderde profielen kunnen niet worden hersteld." Door op deze link te klikken verwijdert u uw profiel definitief. Dit is onomkeerbaar.

- Uw profiel zal niet meer op Lexa.nl verschijnen en u zult geen e-mails meer ontvangen van partners van Lexa.nl
- Uw gegevens (advertentie, foto's, profiel, contacten, berichten, etc.) worden definitief verwijderd.

Het kan maximaal 24 uur duren voordat uw profiel definitief van onze site is verwijderd. U ontvangt hiervan een e-mail ter bevestiging op uw e-mail account.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u verder nog vragen en/of opmerkingen hebben dan vernemen wij deze graag van u via de "Help" link onderaan de website. Hier klikt u op een willekeurige categorie en vervolgens op een willekeurige vraag. Wanneer u dan naar beneden scrolt kunt u op de link "Stel een vraag" klikken. Vervolgens kiest u een categorie waar uw vraag betrekking op heeft en schrijft u uw bericht en klikt op "Bevestigen". Op de volgende pagina klikt u op de knop "Ja" om uw bericht naar ons te verzenden. Wanneer u bent ingelogd op uw profiel ontvangt u hier een bevestiging van. U zult binnen 48 uur een antwoord ontvangen.

Christine

Meetic Team