Klacht: Zit je in eens vast aan een abonnement met maand opzegtermijn

op 05 mei 2017 over Abonnementenland in de categorie Tijdschriften

Ergens in augustus 2016 ben ik ingegaan op een aanbieding van het blad columbus travel. 4 x een blad voor 10 euro. Dit houdt voor mij in vier bladen en dan niet meer.

Nu krijg ik in april 2017 in ene een mailtje of ik even 50,10 euro wil overmaken voor lidmaatschap.
Ik heb toen onmiddelijk gemaild dat ik geen abonnement wilde.
Dit was mogelijk maar ik zit wel vast aan de wettelijke opzegtermijn van een maand omdat ik een abonnement blijkt te hebben afgesloten in augustus 2016. Of ik even € 14,94 wil overmaken.

Ik vind dit geen klantvriendelijkheid, laat staan klantgerichtheid. Het komt eerder neer op het op slinkse wijze binnen harken van abonnmentsgelden waar je lastig onderuit kunt.

Ze hadden mij veel eerder en op zijn minds veel duidelijker kunnen berichten dat het een abonnement betrof wele automatisch wordt verlengd. Dit hebben ze volledig nagelaten.

Wanneer mij per mail wordt toegezegd dat ik hen die € 14,95 niet hoef te betalen.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Abonnementenland

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Abonnementenland nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Tom van Oudenaaren

3 maanden geleden - Krijg ik te horen van klacht.nl dat abbonementenland mijn klacht niet inbehandeling neemt. Dat is toch te gek voor woorden. Bedenk eens dat wanneer iemand klaagt ze je de kans geven om dit op te lossen. Door dan gewoonweg de klacht niet in behandeling te nemen zegt mijn inziens dus genoeg over abonnemenetenland. Ik RAAD iedereen AF om een abonenement te nemen via abbonementen land en specifiek geen abonnement op het blad Columbus travel. De reden hiervoor is simpel gaat er iets niet volgens jou verwachting dan valt er niet over te praten met ze. Beschamend dat we dit soort ondernemingen nog hebben in Nederland.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Abonnementenland in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Abonnementenland een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Abonnementenland

Heeft op 11 mei 2017 om 15:33 geantwoord

Geachte heer Van Oudenaaren,

Dit abonnement is destijds aangevraagd via de site van Columbus Magazine. Om de aanvraag te kunnen verzenden moet men akkoord gaan met de algemene voorwaarden. Hierin staat duidelijk aangegeven dat het een abonnement betreft tot wederopzegging. Sinds 4 november 2016 hebben wij geen abonnementenbeheer meer van tijdschrift Columbus. Nu telefonisch te bereiken via 085-8888313. Of u kunt mailen naar klantenservice@columbusmagazine.nl

Abonnementenland

Heeft op 11 mei 2017 om 18:47 geantwoord

Mijn mening is dat dit duidelijker had kunne worden vermeld. Bij de advertentie in plaats van achteraan in het proces in de algemene voorwaarden. Welke je apart moet openen om te lezen. Dat akkoord is wat mij betreft veelzeggend over de ontranspatante werkwijze van de organisatie. In dit geval valt abonnementsland hier helaas dus ook onder. Nig steeds raad ik een ieder aan geen abonnement af te sluiten via abonnementsland.
Mvg
Tom