Klacht: zieken man beloofde bewonershulp niet gegeven en inboedel zonder toestemming weggehaald locatie onbekend

op 01 februari 2018 over Vestia in de categorie Woningcorporaties

Geachte directie Vestia,

vorig jaar mededeling gekregen dat ze me vader huis moeten renoveren aan de verboomstraat. gelukkig had ik een lieve contactpersoon van vestia mevrouw angela vlis.
had aangegeven dat ik door mijn hernia mijn vader fysiek niet kan helpen met inboedel verzetten e.d. en dat me vader fysiek ook niet in staat is om inboedel te verzetten. werd gerustgesteld komt allemaal wel goed en er is bewonershulp . heb mevrouw altijd netjes op de hoogte gehouden en zij gerust stelde me ook een schat van een vrouw . me vader kwam zieker terug van vakantie oorzaak nog niet bekend hersenbloeding ? alzeimer? dementie we weten het nog niet dit sloopte mij geestelijk ook hoe slecht de zorg is en hoe langzaam alles gaat maar dat terzijde. mevrouw op de hoogte gesteld. nogmaals komt allemaal goed . toen de tijdstip van de renovatie naderde belde ik steeds naar mevrouw van der vlis van waar blijft de bewonershulp hoe en wat. maar geen gehoor . intussen telefoontje van de aannemer Leo mevrouw de spullen moeten verzet worden enz enz ik zei vestia zou dat regelen nee mevrouw alleen de witgoed de 30 willen we beginnen en moet het opgelost zijn nou me vader kan vandaag wel iets zeggen maar later moet ik het herhalen en het besef ontbreekt. ik zei tegen me vader kom hierheen maar krijg hem niet hier ga naar de woning kreeg hem niet daar arme man kan amper op ze benen staaann achteraf hoorde ik dat hij toch wat spullen naar het midden van de woning had verzet met iemands hulp weet niet wie. de aannemer belde me weer op de dertigste en zei mevrouw de spullen zijn die al verzet ik zei weet niet heb u toch al gezegd er is niemand die dat kan regelen heb zelfs grof vuil gebeld piekfijn om wat spullen op te halen met het oog dat me vader toch niet daar kan blijven wonen maar helaas kon niet eerder pas in februari /vestia zou dat doen dus er is niets veranderd zou willen dat ik geen hernia had en me pa gezond was raak me vader kwijt. hij ging kijken hij belde hij zei mevrouw is niet te doen zo we kunnen zo niet werken we koppelen het terug naar vestia en dat laat ik het u weten me pa intussen met moeite naar woning gekregen maar het blijft een risico en onverantwoord hoop dat de onderzoek snel plaats zal vinden in het Havenziekenhuis . me vader belde vandaag hij zewi aannemer heeft sleutels meegenomen en ze starten vandaag met werken ik zei ooh mooi. dus ik belde de aannemer ik vroeg hem wat is nu de bedoeling zag dat de aannemer afstandelijk deed en zei waarom vraagt u dat aan mij ik zei dat was toch de afspraak . hoorde het woord meubels verhuizer en dat ik verstia moest bellen. zo gezegd zo gedaan . mevrouw van de vlis nog steeds niet bereikbaar zei de receptioniste van verstia maar ze zou een notitie achterlaten. in tussen belde mevrouw van der vlis ik zei heey maar ze klonk ook ineens afstandelijker en al die beloftes waren nu ineens niet gemaakt en ik vroeg zei de spullen weg ze zei weet ik niet en ik laat je maandag de locatie weten waar de spullen opgeslagen zijn huh ???? was beduusd kon me oren niet geloven ooh ja en nog de mededeling dat me vader deze kosten moet betalen en dan gaat van de renovatievergoeding af huh . en kort drna belde me vader hij zei me spullen zijn weg ik nog geruststellen uitleggen nee ze zijn ergens opgeslagen je krijgt ze terug blablbla. morgen arts weer bellen wat me vader besef niet dat hij niet meer naar de woning mag moet gaan ivm gevaar gezondheid enz.
maar kan het nog steeds niet geloven je geeft duidelijk aan me vader is ziek ik ben de persoon die je moet bellen als er iets nodig is enz en dit wordt genegeerd. en dan nog onrechtmatig zonde toestemming zonder inventarislijst maken inboedel meenemen zonder te zeggen waarheen wie wat volgens mij is dat hetzelfde als diefstal. maar jah vindt het triest dat dit zo moet gaan had dit echt niet verwacht van vestia alsof ikhet niet zwaar genoeg heb moet ik nu een zaak beginnen tegen vestia alles weer opzoeken maar dit moet is een principe kwestie arme man hij voelt dat er iets mis is met ze geheugen en dat nog in een oude woning met asbest zitten met trappen die die met pijn en moeite kan bewandelen en dat nog een muizenplaag omdat de muizen allemaal verhuisden naar me pa ivm renovatie en je meldt dit en er wordt niets aangedaan. ben heel boos niet alleen op vestia . morgen eerst de huisarts bellen wat me vader besef niet dat die niet thuis kan gaan kijken ivm gevaar en gezondheid. hulp met hoe ik hem hier krijg hoe snel woning elders als me vader ze eigen stelkkie wil maar wel veilig en hopelijk met de juiste zorg ik huil iedere dag om me vader de machteloosheid deze man heeft dit niet verdiend man van woord afspraak hardwerkende eerlijk en zo eindigen pffff artverscheurend. nou met mij gaat het ook niet oke zal wel spelfouten ziteen e.d. maar de boodschap is wel duidelijk neem ik aan .

excuses hulp bij nieuwe veilige woning als die middelen er zijn voor vestia vergoeding begrip respect voor die man tonen en geen misbruik maken van hem omdat hij nu ziek is zomaar ze spullen verplaatsen naar locatie onbekend zonder toestemming

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Vestia in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door machteloosheid