Klacht: woekerlening van Santander

op 28 augustus 2016 over Santander in de categorie Leningen

Ik heb in 2009 een lening afgesloten bij Santander voor een verhuizing en om het huis te kunnen opknappen. De lening was € 30.220,89 en inmiddels is het zo dat er jaarlijks € 6.651,92 rente bij komt, zodat ik de lening nooit kan afbetalen want wat ik betaal per jaar gooien zij er weer aan rente bovenop. Er moet regelgeving komen om deze praktijken aan banden te leggen. Iedere lening die wordt afgesloten moet een einddatum hebben zodat je weet wanneer je lening afbetaald is. De wetteloosheid in deze branche moet stoppen, dus iedereen die denkt een woekerlening te hebben meldt die banken aan bij Kassa en Radar, alleen zo kunnen we verandering teweeg brengen in deze malafide diefstalpraktijken.
Als de regering niets doet moeten wij het zelf doen.
Kor.

Ik ben tevreden als er wetten zijn die een woekerlening afsluiten onmogelijk maken en als niemand meer vast zit aan een woekerlening.Iedereen moet een normale lening hebben die afbetaald kan worden.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Santander over deze klacht.

Bericht van Santander

8 maanden geleden - Helaas is ons niet duidelijk hoe uw klacht is ontstaan, nu er geen sprake is van nog bij Santander lopende rekeningen op uw naam. Het door u opgegeven klantnummer ziet op een krediet voor een ander leenbedrag, dat in 2015 reeds door u is ingelost. Overigens zullen wij niet via dit medium inhoudelijk op uw klacht reageren. Zoals u zult begrijpen heeft Santander de privacy van haar klanten hoog in het vaandel staan, vandaar dat Santander er naar streeft te voorkomen dat klachten via (openbare) websites inhoudelijk worden behandeld. Santander maakt gebruik van haar eigen klachtenprocedure en verzoekt u in dat verband uw klacht -voor zover nog bestaand- rechtstreeks te richten aan haar afdeling Customer Care, via customercare@santander.nl. Voor het geval dat uw klacht via die weg uiteindelijk niet naar uw tevredenheid is opgelost, kunt u zich richten tot het externe klachteninstituut (het KiFiD), waarbij Santander is aangesloten.

Alle klachten die gemeld zijn door justiceseaker