Klacht: WITZAND Eibergen schuift de fout in de schoenen van de klant.

op 06 oktober 2017 over Witzand Bouwmaterialen in de categorie Bouwmarkten

Na lang sparen hebben mijn ouders eindelijk het geld bij elkaar om hun achtertuin te betegelen. We zijn op 19 augustus jl. bij Witzand te Eibergen geweest en hebben daar een bestelling geplaatst en de bestelde tegels dan ook gelijk afgerekend. Het ging om de tegels Optimum Fiammato Graphite 60x60x4 cm voor 50,40m2 ( 140 stuks) met artikelnummer 2040221900. De tegels werden na een aantal weken op de afgesproken dag bij ons afgeleverd. Tot dan toe verliep alles zoals afgesproken. Echter, toen de tegelzetter bezig was met het plaatsen van de tegels zagen wij al een verschil en twijfelde we of dit wel de juiste tegels waren. Maar we gingen ervan uit dat er misschien nog wat stof op zat vanwege het zagen en nog wat zand op de tegels waren en dat het verschil verklaarde. We gingen ervan uit dat dat de reden was waarom de tegels in vergelijking met de tegels die wij besteld hadden niet een glans hadden. Deze tegels waren wat lichter van kleur en doffer. Toen de tegelzetter eenmaal klaar was konden we pas echt het resultaat zien en werd ons onderbuik gevoel versterkt dat dit wellicht niet onze tegels waren. We hebben de aankoopbon en afleverbon gecontroleerd en de artikelnummers kwamen overeen. Wij hebben voor de zekerheid zelf contact opgenomen met Witzand en telefonisch werd ons ook toegezegd dat de bestelling klopte. Toch zijn we de volgende dag langsgegaan om het nogmaals bevestigd te krijgen. Wederom kregen wij een bevestigen dat de artikelnummers overeenkwamen, maar dat er met natuurstenen altijd kleine verschillen kunnen ontstaan. Mijn ouders konden niet genieten van hun nieuw betegelde tuin omdat dit toch echt niet de tegels waren waar ze voor betaald hebben en daarom ontevreden. Mijn moeder besloot de volgende dag weer terug te gaan naar Witzand maar dit keer met een tegel die overgebleven was. De medewerker van Witzand was zelf erg versteld van het grote verschil en was verbaasd over het verschil en gaf toe dat dit alles behalve de juiste tegel was. Na zovaak achteraan geweest te zijn kregen wij eindelijk de bevestiging dat ons onderbuikgevoel klopte. Er is inderdaad een fout geweest, maar dat zou aan de leverancier liggen. De medewerker legde ons meegenomen tegel naast de voorbeeldtegel die zij hadden hangen ( van de tegel die wij besteld hadden) en het was overduidelijk dat er een groot verschil zat. De medewerker liet ons weten terug te bellen. Een dag later kwam Witzand met de volgende oplossing: Zij zouden de oude tegels terug accepteren en ons nieuwe tegels leveren die wij al hadden betaald. Echter, gingen we daar niet mee akkoord. Dit zou betekenen dat wij zelf moeten opdraaien voor de kosten van de tegelzetter terwijl wij er alles aan hebben gedaan om zeker te weten dat we de juiste tegels hadden. Witzand heeft ons zelfs verantwoordelijk willen houden voor deze fout door te stellen dat wij de bestelling hebben geaccepteerd en in de grond hebben gelegd. Als klant zijnde mag je er toch vanuit gaan dat je de juiste bestelling geleverd krijgt? Wij zijn zelf er achteraan gegaan en Witzand gaf steeds aan dat de bestelling klopte!! We besloten Witzand Eibergen nogmaals te bezoeken en spraken met Marcel R. In de winkel was hij erg begripvol en deed hij zich voor alsof hij werkelijk op zoek was naar een oplossing. Hij stelde voor dat zij wellicht een bedrag konden teruggeven en KOSTENLOOS de oude tegels terug zouden nemen en ons nieuwe tegels zouden leveren. Hij verzocht ons per email hem een offerte te sturen van een tegelzetter die voor ons de tegels kon zetten om te kijken of zij daar een potje voor hadden. Ik heb duidelijk gemaakt dat mijn ouders het niet breed hebben en het voor hun heel wat bloed, zweet en tranen gekost heeft om het bedrag voor de tuin bij elkaar te sparen en het zou te schandalig voor woorden zijn als ze twee keer voor een tegelzetter moeten betalen terwijl WITZAND EIBERGEN NIET de juiste producten levert waar klanten voor betalen en de klanten simpelweg naar huis stuurt zodra zij aangeven het gevoel te hebben dat hun bestelling niet klopt!
Zoals afgesproken heb ik gisteren 22 september een offerte doorgestuurd naar Marcel van Witzand. Tot onze verbazing kregen wij een mail terug waarop wij volledig verantwoordelijk worden gesteld door WITZAND en diens leverancier omdat wij de tegels al hebben geplaatst. Er wordt NIKS gezegd over het feit dat wij zelf meerdere malen aan de bel hebben getrokken en dat de tegel die zij ons geleverd hebben NIET EENS IN DE WINKEL HEBBEN LIGGEN. WITZAND EIBERGEN neemt geen ENKELE verantwoordelijkheid van de gemaakte fouten. Daarbij komt dat het eerste voorstel dat WITZAND heeft aangeboden ( om de tegels retour te nemen die al geplaatst zijn en gratis nieuwe te leveren) ingetrokken heeft en nu stelt dat mochten wij toch kiezen voor nieuwe tegels ZIJ EEN PASSENDE OFFERTE willen maken voor ons, maar die dienen gewoon afgerekend te worden. Wij zijn dan ook diep diep teleurgesteld in Witzand Eibergen en schrikken dan ook van de onprofessionaliteit van Witzand. Daarnaast werd ons in de mail van Marcel R. de mogelijkheid gesteld om ZELF contact op te nemen met de leverancier van de tegels EXCluton, maar dat we niet op een ander antwoord hoeven te wachten want die deelt dezelfde mening als WITZAND. Het is te schandalig voor woorden hoe Witzand Eibergen dit probleem niet probeert op te lossen en de verantwoordelijkheid neemt voor de verkeerde levering, maar de fout op de klant afschuift. Wij hebben bij WITZAND eibergen besteld en betaald en hebben niks te maken met de leverancier!!
Mijn ouders zijn hier werkelijk kapot van en mijn moeder heeft er zelf slapeloze nachten van. Ze kan niet genieten van haar tuin waar ze zo lang voor gespaard heeft en wordt zelfs door WITZAND verantwoordelijk gesteld. Bovendien leveren zij niet alleen de verkeerde bestelling en komen hun beloftes niet na, maar veranderen ook nog eens hun standpunt! Eerst doen ze een voorstel om kostenloos alles terug te nemen en opnieuw te leveren, maar het mailtje van vandaag trekken ze al die beloftes terug en dienen wij te BETALEN voor nieuwe tegels. Twee totaal andere benaderingen. Wij zijn dan ook zwaar teleurgesteld in de service van WITZAND en hoe zij met gemaakte fouten omgaan en voelen ons zwaar BELAZERD en in de steek gelaten.

Als Witzand Eibergen haar verantwoordelijkheid neemt en de tegels terugneemt en de JUISTE tegels levert waar wij voor betaald hebben en ook de rekening van de tegelzetter betaalt ( of dat bedrag aftrekt van het totaal betaalde bedrag zoals besproken met MARCEL R. )

Alle klachten die gemeld zijn door E.Ama