Klacht: Winkel houdt zich niet aan wettelijke retourregels

op 06 juni 2018 over Tientenen.nl in de categorie Internetshops - Schoenen

Mijn klacht is, dat mijn klacht in eerste instantie niet eens in behandeling wordt genomen door de winkel. Tevens is mijn klacht dat de winkel zich niet aan de wettelijke retour regels houdt.
Ik had sandaaltjes besteld. Deze bleken niet de juiste maat. Omdat ik het zelfde schoentje in een andere maat elders gekocht had en deze als eerste gepast had, wilde ik deze retour sturen. Ik had het pakje van Tien Tenen dan ook nog niet opengemaakt. Alvorens het product retour te sturen naar de winkel heb ik hen een mailtje (conform algemene voorwaarden) gestuurd met de vraag hoe ik kon retourneren. Dit kon o.v.v. een retour nummer. Verder geen aanvullende info. Zo gezegd, zo gedaan. Na een week nog geen reactie. Toch maar eens gemaild. De reactie die ik kreeg was dat ik lomp was, omdat ik het pakket ongeopend retour had gestuurd en dat zij daar verzendkosten voor hadden betaald. Daar mag je uiteraard een mening over hebben, alle begrip voor. Neemt niet weg dat we ons allemaal aan de wettelijke regels moeten houden. Dat had ik als klant gedaan. Uiteindelijk kreeg ik mijn geld retour, maar hadden zij € 8,00 aan administratiekosten in mindering gebracht omdat ik de retour procedure niet gevolgd had volgens hun Algemene Voorwaarden. Verschillende keren hierover gemaild, geen reactie. Berichten op Facebook, die worden verwijderd of genegeerd. Gebeld, ik word niet teruggebeld. Na een week nogmaals gebeld. Dan krijg je als klant een tirade over je heen en als je aangeeft naar de winkel te willen komen om alsnog je geld te halen, wordt je bedreigd met de mededeling de winkel uitgeschopt te worden.

Via ConsuWijzer en verschillende reacties weet ik dat de volgende termen in de Algemene Voorwaarden van Tien Tenen niet rechtsgeldig zijn:

– Retourneren: Indien de koper een product om welke redden dan ook (toch) wenst te retourneren, dan heeft de koper het recht om binnen 8 dagen na ontvangst van de bestelling, zonder opgave van redenen, de koop te ontbinden en het product na levering aan Tien Tenen kinderschoenen te retourneren. Dit moeten 14 dagen zijn.
– Een retourformulier is niet verplicht
– Annulering uitsluitend via mail aanmelden
– Geld in mindering brengen op het retourbedrag

Het bedrag van € 8,00 teruggestort wordt.

Alle klachten die gemeld zijn door Anoniem1306