Klacht: Wel uitgeschreven, geen bevestiging en nu onterechte inhouding

op 26 mei 2016 over Huurwoningen.nl in de categorie Websites - Woningen

Beste,
Ik ben duidelijk niet de eerste die met huurwoningen.nl een nare ervaring heeft.
Mijn verhaal is identiek aan de zovele voorgaande verhalen, geklikt, eerste week gratis proefabonnement, tijdens de proefperiode ook afgemeld. Helaas heb ik hier nooit een bevestiging van gekregen (ook niet dat ik was aan gemeld trouwens!) Dus ging ik ervan uit dat alles goed gegaan was. Tot ik plots zag dat er 19,95 euro van mijn rekening was afgeschreven. Dit heb ik onmiddellijk laten terugboeken en heb me nogmaals uitgeschreven op de site, deze keer kreeg ik wel een bevestiging en de melding dat ik nog 30 dagen tegoed had.
Daarna kreeg ik een aanmaning en een kopie van een factuur die ik niet eerder had gekregen.
Ondertussen ben ik in een welles-nietes strijd beland met de dienstverlener.
Zij beweren dat ik niet was uitgeschreven en dat ik dus maar te betalen heb.

Met een bevestiging dat ik niets dien te betalen en dat de factuur gecrediteerd is.

Bericht van Huurwoningen.nl

11 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw, U heeft een premium account aangemaakt op 19-03-2016 en uw account is uitgeschreven op 27-04-2016. Wanneer er een eerdere uitschrijving heeft plaatsgevonden dan 27-04-2016 heeft u hier te allen tijde een uitschrijf bevestiging van ontvangen. Graag ontvangen wij die op info@huurwoningen.nl, zodat wij dit voor u na kunnen kijken. Wij hebben een bewijs van eerdere uitschrijving nodig om alles voor u te kunnen verwerken. Met vriendelijke groet, Klantenservice Huurwoningen.nl

Reactie van de melder van de klacht Lvdbosch

11 maanden geleden - U beweert steeds dat mensen ten allen tijde een bevestiging zouden moeten krijgen. Maar kan u ook bewijzen dat dat effectief gebeurt? Er zijn ondertussen al meer dan 100 gedupeerden, die de bevestiging niet mochten ontvangen, u gaat me toch niet beweren dat dit een alleenstaand geval is? Daarom, graag uw begrip voor de situatie en de bevestiging dat de factuur komt te vervallen. Mvg Liesbeth Vandebosch

Bericht van Huurwoningen.nl

11 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw, Er word inderdaad te allen tijde een uitschrijf bevestiging verstuurd tijdens het uitschrijven. Uw uitschrijf bevestiging hebben wij verstuurd op 27-04-2016 om 10:31 uur. Wij kunnen niet ingaan op uw verzoek, enkel als u een bewijs heeft van eerdere uitschrijving. Met vriendelijke groet, Klantenservice Huurwoningen.nl

Reactie van de melder van de klacht Lvdbosch

11 maanden geleden - Graag dan een bewijs dat uw systeem foutloos is. Zoals eerder gezegd zijn er meerdere gedupeerden en ben ik van mening dat het hier om een systeemfout gaat Daarom factuur crediteren aub.

Reactie van de melder van de klacht Lvdbosch

11 maanden geleden - Ondertussen al twee maningen gekregen??? Ik protesteer elke keer opnieuw, maar krijg geen creditnota? Na mijn laatste protest, heb ik een week niets gehoord en kwam plots een tweede maning? Graag de factuur crediteren en ophouden met deze oplichting!

Reactie van de melder van de klacht Lvdbosch

11 maanden geleden - Ik weiger nog steeds de factuur te betalen omdat deze onterecht is. Als huurwoningen.nl vindt dat de factuur wel terecht is, dan dienen zij dit te bewijzen. Tot op heden heb ik nog geen dergelijk bewijs ontvangen, en ik verwacht dus een credit nota.

Bericht van Huurwoningen.nl

11 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw, Wanneer u van mening bent dat uw account eerder is uitgeschreven dan heeft u hier te allen tijde een uitschrijf bevestiging van gehad. Wij zien deze dan graag tegemoet. Tot die tijd hanteren wij de uitschrijf datum die bij ons in het systeem bekend is en blijft de betalingsverplichting onverminderd van kracht. Met vriendelijke groet, Klantenservice Huurwoningen.nl

Reactie van de melder van de klacht Lvdbosch

11 maanden geleden - Beste klantenservice, graag ontvang ik van u het bewijs dat dit niet gebeurd zou zijn en het bewijs dat ik akkoord gegeven zou hebben voor een betalend account. Bij ontbreken van bewijs blijft de factuur onterecht en ben ik geen vergoeding verschuldigd. Graag oplossen middels een credit nota of een sluitend bewijs. Mvg Liesbeth Vandebosch

Bericht van Huurwoningen.nl

11 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw, Wij hebben meerdere malen via ons e-mailadres administratie@huurwoningen.nl de gegevens van uw account toegestuurd waarin te zien is wanneer u zich heeft aangemeld en wanneer uw account is uitgeschreven. Voor verdere informatie verwijzen wij u naar onze eerdere e-mailcorrespondentie wat via dit klacht formulier is verzonden en per e-mail en wij zullen dan ook niet meer inhoudelijk ingaan op uw verdere e-mails. Met vriendelijke groet, Klantenservice Huurwoningen.nl

Reactie van de melder van de klacht Lvdbosch

11 maanden geleden - Beste, U hebt niet 1 keer inhoudelijk gereageerd, ik vraag u een bewijs van het feilloze werken van uw systeem. Uw berichten bevatten geen enkel bewijs. Om duidelijk te zijn: U stelt de factuur, u dient te bewijzen dat ik akkoord ben gegaan met een betalend account. Tot dat moment is uw factuur onterecht en dus geprotesteerd! Ik aanvaard geen kosten en ik zal niet nalaten uw handelswijze bij ACM te melden indien ik geen credit nota ontvang binnen de 5 werkdagen. Met beleefde groet, Liesbeth Vandebosch

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Huurwoningen.nl in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Huurwoningen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Huurwoningen.nl

Heeft op 06 juli 2016 om 11:01 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

De klachten die worden ingediend handelen wij intern af. Wij kunnen alle gegevens betreffende uw account per e-mail toezenden, ook kunnen wij dan uitleg geven over de factuur die u heeft ontvangen. Wij plaatsen deze gegevens uit privacyoverwegingen niet online. Wij verzoeken u uw klacht in te dienen op onze website zodat dit bij de juiste afdeling terecht komt.

Klantenservice Huurwoningen.nl

Heeft op 10 juli 2016 om 06:06 geantwoord

Ik heb geen bewijs ontvangen en ga niet akkoord met deze reactie. Ik heb u altijd een e-mail gestuurd, waarop ik dezelfde onzin als antwoord krijg omdat u niet kan bewijzen dat ik ooit met een betalend account heb ingestemd. Uiteraard handelt u klachten liever intern af, anders zou iedereen kunnen zien hoeveel mensen u hiermee probeert te strikken!

Alle klachten die gemeld zijn door Lvdbosch