Klacht: Weigering boarding

op 02 juni 2021 over Ryanair in de categorie Vliegmaatschappij

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ticket geboekt van Madrid naar Brussel op 1 juni 2021 voor mijn Gambiaanse vriend Bass Sinyan.
Alles in orde, alle documenten, negatieve PCR test, PLF,….
Alles wel 100 keer gecheckt.
Bij het inchecken moet hij 20 euro extra betalen voor bagage terwijl het gewicht wel ok was en de handbagagekoffer de officiële afmetingen heeft.
Hij wordt verzocht dat met creditcard te betalen.
Dat heeft hij niet.
Hij belt zijn schoonbroer op die zo snel mogelijk terug komt.
Na heel veel moeite mag die uiteindelijk de luchthaven binnen en betaalt de 20 euro.
Bass kan inchecken.
Bij boarding loopt het weer fout.
Bass wordt niet toegelaten.
Waarom?
Eerste uitleg: België laat geen toeristen toe.
Dat werd vorige week beslist.
Bass belt zijn schoonbroer die terug rijdt en samen gaan ze naar de desk van Ryanair.
De uitleg die ze daar krijgen: U heeft een visum C en daarmee word je niet toegelaten. U hebt een visum D nodig.
Bij de vraag of ze dat kunnen bewijzen krijgen ze het antwoord:
Dat kunnen we niet want dat verandert elke dag. Hier heeft u papieren om klacht in te dienen als u dat wilt.
We nemen contact op met ambassade.
Deze zeggen duidelijk dat met een Schengen visa C Bass binnen de Schengenlanden vrij in en uit mag reizen. Dat heeft hij. Toch werd hij geweigerd.
I

Gewenste Oplossing:

Als alle kosten terug betaald worden en een nieuw ticket betaald.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ryanair

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ryanair nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Veerle Luts