Klacht: Webshop belachelijke werkwijze garantie

Sander van der Pluijm op 20 december 2021 over Telegraaf in de categorie Kranten - Landelijk

Op 19 november 2019 heb ik 2 kindertablets bij de webshop van de Telegraaf gekocht. Op 11 oktober 2020 (nog geen jaar na aankoop) had ik helaas al moeten melden dat de blauwe tablet kapot was, De tablet had ik toen geretourneerd, waarna ik op 29 oktober 2020 het bericht had ontvangen dat deze niet meer te maken was. Het aankoopbedrag is toen wel na heel veel moeite en na vele maanden en reminders op mijn rekening gestort. Ook de tweede tablet is niet lang meegegaan en is in oktober 2021 (iets minder dan 2 jaar na aanschaf) kapot gegaan. Aangezien de twee tablets van hetzelfde type allebei de 2 jaar niet hebben gehaald, twijfel ik aan de deugdelijkheid van deze apparaten. Ik heb vervolgens een mail naar de webshop van de Telegraaf verstuurd en om een oplossing gevraagd. De Telegraaf zei dat er maar 1 jaar garantie op zit en daarom niets voor mij wilden doen. Er is echter niets over de garantie vermeld (niet op de aankoopfactuur, niet op de orderbevestiging, niet in de mail en niet op de website) en er is ook niet op een andere manier naar de garantievoorwaarden verwezen. Een consument mag van de wettelijke garantie uitgaan indien de garantievoorwaarden niet zijn gecommuniceerd. Bij tablets is dat 2 jaar. De wettelijke garantie van 2 jaar is ook door de Telegraaf per mail erkend en bevestigd, maar de Telegraaf wilde mij toch op geen enkele manier tegemoetkomen. De Telegraaf stelde dat dat alleen garanties hoger dan 1 jaar op de factuur worden gemeld, waarbij de Telegraaf impliceert dat de consument zonder vermelding van een garantietermijn er dan vanuit moet gaan dat er een garantietermijn van slechts1 jaar van toepassing is. Dit is echt lariekoek en juridisch gezien ook niet juist.

Ik vind de wijze waarop de Telegraaf met de garantie van producten omgaat zeer onredelijk en verwerpelijk, dus ik raad iedereen met klem af om producten bij de Telegraaf af te nemen. De Telegraaf doet er alles aan om onder de garantie uit te komen, waardoor je niet met een gerust hart een product bij de Telegraaf kunt afnemen. Een gewaarschuwd mens telt voor 2!

Reparatie van de tablet of een (gedeeltelijke) vergoeding van de tablet.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Telegraaf

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Telegraaf nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Sander van der Pluijm