Klacht: Wasmachine na 3 jaar al kapot

op 29 september 2016 over Bauknecht in de categorie Electronica - Wasmachines

Wasmachine is nog geen 4 jaar oud en al kapot. Monteur van leverancier is langsekomen en printplaat blijkt kapot te zijn. Monteur geeft aan beter een nieuwe (!!!!) wasmachine te kunnen kopen, want vanuit Bauknecht/Whirlpool zal ik waarschijnlijk niets hoeven verwachten.

Toch contact opgenomen met Bauknecht, want ook al is de fabrieksgarantie na 2 jaar verlopen, je mag toch verwachten dat een dure wasmachine langer dan 3 jaar meegaat. Na heel wat mailen en bellen (48 u reactie wordt echt niet gehaald) krijg ik als antwoord dat ze een monteur kunnen sturen wat 108 euro kost. Dit is alleen voor het komen, daar komen de reparatiekosten dan nog bij en uit ‘coulance’ zal het me maximaal 275 euro gaan kosten.

Ik ga hier niet mee akkoord, Bauknecht weigert te onderzoeken of het hier om een fabricagefout gaat en weigert elke serieuze coulance. Ik heb zelfs aangeboden dat ze in ieder geval de monteur op hun kosten laten komen en eventuele reparatiekosten dan te delen, maar ook dat vindt geen gehoor. De afdeling die hierover gaat trouwens heeft geen telefoon en ook de mailtjes daar vandaan worden niet ondertekend. Vragen naar een leidinggevende of hogere afdeling worden afgewimpeld.

Als Bauknecht akkoord gaat met op hun kosten een monteur te laten komen en eventuele reparatiekosten te delen. Het hele idee dat je niet eens serieus genomen wordt is erg vervelend en het voelt onfatsoenlijk dat een bedrijf met zo'n monopoliepositie de macht heeft om zulke kosten te rekenen en niets voor zijn klanten hoeft te doen.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Bauknecht

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Bauknecht nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door N Franken