Klacht: Waarschuwing misleiding

op 03 mei 2017 over 24-7 loodgieter.nl in de categorie Loodgieters

Wij hadden een probleem met een verstopping in de keuken. De afvoer van de wasbak en de vaatwasser komen uit op dezelfde afvoer en het water liep niet goed door. Bij een grotere hoeveelheid af te voeren water ontstond er een overloop uit de afvoer. We hebben er iemand bij gehad, die constateerde dat de verstopping dieper in het systeem zat en dus moest er iemand bijkomen met de juiste apparatuur. Het was inmiddels tegen 20:00 uur, dus 24-uurs service gezocht via Google en uitgekomen bij 24-7loodgieter.nl. Als je de link aanklik kom je uit bij een pagina waar staat ‘Op al onze diensten zijn onze Algemene Voorwaarden van toepassing’. Lijkt me logisch. Er staat niet aangegeven dat hierin de uurtarieven en overige kosten staan vermeld. Dus automatisch klik je de knop eronder ‘Doorgaan naar onze website’ aan. Telefoonnummer gebeld en aangegeven wat het probleem was. Tevens gevraagd met welke kosten rekening gehouden moet worden. “Nou, u moet toch wel rekening houden met minimaal € 150,00.” Achteraf blijkt dat anderhalf uur werk met twee man € 860,00 kost. Gezien de gehanteerde tarieven van € 95,00 voorrijkosten, € 135,00 voor het verhelpen van een ontstopping en € 45,00 voor gebruik apparatuur, had hij eigenlijk moeten zeggen: “u bent minimaal€ 275,00 (exclusief BTW) kwijt en dat is zonder arbeidsloon. En oh ja, we komen met z’n tweeën”. In dat geval hadden wij kunnen vragen hoe hoog het uurtarief dan is, wat achteraf € 145,00 (avond/nachttarief, ook exclusief BTW) per persoon per uur blijkt te zijn. Uiteraard hadden wij dan geen gebruik gemaakt van hun diensten. Dit snappen ze zelf ook wel, dus zeggen ze het niet van tevoren. Als de klus geklaard is kan je niet terug. Ook blijkt dan ineens dat het pinapparaat zogenaamd (zoals ook bij een eerdere klacht gemeld) kapot is, dus contant betalen. Een discussie over de communicatie, de gehanteerde tarieven en het belachelijke totaalbedrag van € 860,00 is uiteraard zinloos. Zo’n discussie met twee onbekende mannen in huis wordt al snel onvriendelijk en ongemakkelijk. Ze verwijzen naar de algemene voorwaarden, zeggen er werk voor te hebben verricht in de avond/nacht en “dat zou nou eenmaal onze tarieven”. En dan zijn wij eigenlijk nog gematst ook, omdat ze de terugrijkosten van € 72,50 (exclusief BTW) niet hebben gerekend. Ze houden bij hoog en laag vol dat je niet opgelicht bent, omdat ze ervoor gewerkt hebben en de verstopping hebben verholpen. Strikt juridisch gesproken (volgens onze rechtsbijstandsverzekering) ben je dat, ondanks het feit dat de algemene voorwaarden niet ter hand zijn gesteld, niet. Zo voelt het natuurlijk wel. Het zijn de mazen van de wet en daar maken ze, bij mensen die een acuut probleem hebben, dankbaar gebruik van. Wees gewaarschuwd!

1. Duidelijke communicatie over de te verwachten kosten, inclusief het feit dat ze met z'n tweeën komen. Zeker als daar specifiek naar gevraagd wordt.
2. Omdat in ons geval hier specifiek naar gevraagd is en geen juist beeld is geschetst van de te verwachten kosten, wensen wij een compensatie van € 360,00. Wij vinden dat € 500,00 voor anderhalf uur werk voor twee man dik betaald is. En dan matsen we ze ook nog.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over 24-7 loodgieter.nl

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over 24-7 loodgieter.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Banospi