Klacht: Waardeloze service Medion

op 27 januari 2014 over Medion in de categorie Electronica - Computers

Ik heb een Medion pc gekocht bij mediamarkt met Windows 8 erop geïnstalleerd. Windows 8 geeft problemen met updates en 8.1 installeren. Bij Microsoft wordt je niet geholpen doordat het om vooraf geïnstalleerde software gaat wat met pc en al verkocht is en Medion zegt gewoon doodleuk dit gaat geld kosten want het is een software probleem. He door Medion geïnstalleerd dus de verantwoording van Medion zolang de garantie nog loopt!!!!!!!!!!
Door slechte updates doen nu ook de apps het niet meer. Teruggezet naar fabrieksconfiguratie en systeemherstel is al heel vaak gebeurd en een vervelende oplossing want naderhand kun je je hele pc weer opnieuw inrichten en deze oplossing helpt niet meer aangezien zodra er updates gedraaid worden de foutmeldingen en niet werkende apps weer aan de orde zijn. Zelfs updaten naar Windows 8.1 liet het systeem volledig crachen……
Bij contact opnemen met Medion sta je eerst minimaal 10 minuten (echt iedere x als je belt)aan de lijn zodat de eerste kosten meteen bij Medion binnen zijn. Dan krijg je een medewerker aan de lijn die niet te verstaan is, zijn headset niet harder kan zetten zodat je al amper kunt verstaan wat gezegd wordt en de servicemedewerkers kennen maar 2 oplossingen: terugzetten naar fabrieksconfiguratie of updates uitzetten. Dit zijn geen getrainde mensen die weten hoe software in elkaar zit en hoe je problemen helemaal verhelpt. Indien je het ze te moeilijk maakt zetten ze je in de wacht en helpen ze je niet meer. Wat een waaaaaaaaardeloos bedrijf en wat een slechte ongemanierde ongemotiveerde medewerkers!

Een goede oplossing zou zijn stap voor stap eens met iemand aan de telefoon doornemen wat de mogelijkheden zijn maar dan wel iemand die ook daadwerkelijk verstand heeft van Windows zoals dat behoort te zijn wanneer je pc's verkoopt met software er al op geïnstalleerd!
Kom niet aan met terugzetten naar fabrieksconfiguratie of update uitzetten.
PC innemen is ook een optie maar daar wil medion geld voor hebben en de ervaringen leren dat ik dan de pc terug krijg in fabrieksconfiguratie.. (je krijgt er bijna de slappelach van)

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Medion over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Medion in behandeling genomen

Bericht van Medion

3 jaren geleden - Goede morgen, Heel vervelend dat het update niet lukt naar windows 8.1. Ik heb geprobeerd contact met u op te neen, maar helaas zonder succes. Zoals ingesproken op de de voicemail zal ik het later nog maals proberen. Met vriendelijke groet, Medion Service Center

Alle klachten die gemeld zijn door Lleonie