Klacht: Waardeloze klachtafhandeling

op 14 september 2016 over Abonnementenland in de categorie Tijdschriften

Na het uiten van mijn onvrede over het niet helder aangeven van een proefabonnement werd mij gevraagd mijn klacht per mail toe te sturen. Ik heb een lange inhoudelijke mail toegestuurd. Een maand later kwam er een zeer korte reactie die op vrijwel geen van mijn argumenten inging en waarin bovenal geen excuses stonden. Een onbegrijpelijk klachtafhandeling zoals ik deze nog nooit heb meegemaakt. Als zelfstandige weet ik hoe je je professioneel opstelt naar klanten en naar mijn mening kan abonementenland beter geen klantenservice voeren. Hun motto lijkt te zijn: had je maar niet met ons in zee moeten gaan.

Ik heb mijn abonnement op een ander tijdschrift bij abonnementenland daarna per direct opgezegd (dit leken ze totaal niet erg te vinden). Ook heb ik dat tijdschrift gemaild dat ik mijn abonnement heb stopgezet uit onvrede over de klantenservice. De redactie van dit tijdschrift gaf mij toen aan op het punt te staan zelf de samenwerking met abonnementenland op te zeggen uit onvrede over het bedrijf.

Wanneer abonnementenland aangeeft spijt te hebben van de gang van zake en ter harte neemt dat zij beter om moeten gaan met klachten van klanten. In een tijd van concurrenten wier motto \'supersympathiek\' is (Blendle), loopt Abonnementenland mijlenver achter.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Abonnementenland

Reactie van de melder van de klacht Ontevreden klant Abonnementenland

2 maanden geleden - Jammer dat Abonnementenland de klacht verder niet in behandeling neemt. Helaas lag dit in de lijn der verwachting.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Abonnementenland nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Abonnementenland

2 maanden geleden - Geachte mevrouw Vermaning, Naar aanleiding van uw klacht bericht ik u het volgende. Uw aanvraag is bij ons binnengekomen via internet. Om een abonnement af te sluiten dient u akkoord te gaan met de algemene voorwaarden waarin wordt vermeldt dat u een abonnement tot wederopzegging afsluit. Indien u het vinkje bij deze voorwaarden niet aanklikt wordt er geen abonnement afgesloten. Op uw verzoek is ook het abonnement op Metropolis M beëindigd. Wij betreuren de gang van zaken omtrent de afhandeling van uw email. Met vriendelijke groet, Abonnementenland Marcella Klein

Reactie van de melder van de klacht Ontevreden klant Abonnementenland

1 maand geleden - Na bovenstaande heb ik een factuur van Abonnementenland gekregen voor de laatste twee tijdschriften. Helaas met verkeerde specificaties over de duur van het abonnement, al is het bedrag wel verlaagd. Abonnementenland noemt deze factuur een 'laatste herinnering'. Naar mijn idee zou dit gewoon een nieuwe factuur moeten zijn (mij was gezegd dat ik "een nieuwe eindafrekening" zou krijgen). Ik heb Abonnementenland gemaild hierover. Met name omdat ik niet vast wil zitten aan foutieve lettertjes. Wat dat betreft is mijn vertrouwen in deze partij gezakt naar een absoluut nulpunt. Natuurlijk na twee weken nog geen reactie van de klantenservice aldaar. Ik heb de factuur maar betaald, omdat ik van deze club af wil zijn. Op de tijdschriften die ik nog van ze tegoed heb na, hoop ik nooit, maar dan ook NOOIT meer iets van deze wanpresteerders te vernemen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ontevreden klant Abonnementenland