Klacht: Waar te beginnen…

op 10 augustus 2016 over Nederwoon in de categorie Woningcorporaties

Goedemorgen,

Ook wik zijn niet te spreken over Nederwoon (Apeldoorn). We hebben begin dit jaar 2 huizen bezichtigd waarbij ze inderdaad torenhoge bemiddelingskosten rekenden. Deze twee huizen zijn het niet geworden. Inmiddels hebben we een nieuwbouw woning waar we opzich heel blij mee zijn.
Laten we bij het begin beginnen. Het contact met Nederwoon. Wat een aanfluiting. Zowel het contact met Naomi als Lotte verliep alles behalve soepel. In de eerste instantie hadden we te maken met Lotte. We moesten allerlei gegevens inleveren om kans te maken op dit huis. Prima.
Omdat ik zelf geen vast contract heb moest een van onze ouders garant staan. Omdat een van onze ouders een eigen bedrijf heeft moest deze van Nederwoon tot in details alles inleveren, tot aan de financieen aan toe. Jaarverslagen, jaaropgaven, alles moest ingeleverd worden. Naar ons inziens behoorlijk overdreven. Ook van mijn ouders heb ik de gegevens maar ingeleverd, zo hadden we meer kans op het huis.
Voordat dit alles rond was hebben we 5 (!!) keer zelf de huurovereenkomst opnieuw uit moeten printen omdat het voor zowel Naomi als Lotte lastig bleek te zijn gegevens over te nemen. Na de vijfde keer hebben we ze vriendelijk verzocht het zelf maar eens te gaan printen als ze nog iets van ons nodig hadden.

Toen de bezichtiging. We hadden om (ik weet de tijd niet meer precies, maar laten we zeggen 14.00) een afspraak. Werden we om 13.30 gebeld door Naomi dat ze vast stond en ze er een uur later kon zijn. Vooruit dan maar. Huis bezichtigt, wij blij.

Na alles ingeleverd te hebben was het natuurlijk wachten op goedkeuring van de eigenaar. Na hier 4 keer zelf achteraan gebeld te hebben omdat er van de kant van Naomi en Lotte niks kwam (wij wisten op een gegeven moment niet meer wie we nou moesten mailen of bellen dus gingen mailtjes naar beiden en telefoontjes naar degene die opnam) bleek dat we het huis toegewezen hadden gekregen.

Op de dag van de sleuteloverdracht hadden we om 16.00 een afspraak met Naomi, die om 16.01 pissig opbelde dat we om 16.00 een afspraak hadden. Tja, Naomi, je weet zelf hoe het is om vast te staan; niet? Goed, huis nagelopen. Bleek vanalles aan te mankeren. Wc-deur stuk, cement in de wc, bar en bar slecht afgewerkt allemaal, plinten stuk (we hebben het hier over een nieuw huis!!!) dakgoot scheef. Maar wat ons het meest opviel: geen keuken, die ons beloofd was.
Nee, dat klopte, aldus Naomi. Problemen met de leverancier maar half juni zou de keuken geplaatst worden. Mooi, want dan zouden wij intrekken.
Het is inmiddels augustus en we zijn zo’n 100 telefoontjes en mailtjes verder (waar overigens niet meer op gereageerd word, belachelijk). En ze zijn nu in de straat achter ons, waar geen mensen wonen, bezig met het plaatsen van de keukens.

Wat nou als jullie eens eerst beginnen met de huizen waarin mensen al 3 en 1,5 maanden op een (zelf aangeschaft) elektrisch kookplaatje moeten koken?

Op mailtjes waarin we (4 buren en wij) vragen over wat dit met de huurprijs gaat doen of of er dingen vergoed gaan worden wordt niet gereageerd. Gelukkig hebben we allemaal rechtsbijstand en zijn we daar druk mee aan de gang.

Dus mijn tip als je wilt huren bij nederwoon: schaf rechtsbijstand aan en hou alles bij!

Verder zijn we met het huis heel tevreden, we wonen heel fijn.
Het is alleen jammer dat er beloofd is dat de mankementen verholpen zouden worden en we na 1,5 maand zowel van nederwoon als een aannemer oid nog niks hebben mogen vernemen.

Een gewenste oplossing:
Eerst de keukens erin bij mensen die erop wachten,
Excuses voor het ongemak (dit zou toch wel het minste zijn).
Oplossingen voor alle kapotte zaken kn ons huis.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Nederwoon

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Nederwoon nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Terugkrijgenbemiddelingskosten.nl

1 jaar geleden - Beste Anne, Hebben jullie voor jullie woning uiteindelijk bemiddelingskosten betaald? Zo ja, dan kunnen deze kosten teruggevorderd worden, mits het bedrag niet rond de € 250,- bedraagt. Een bedrag ter hoogte van € 250,- wordt namelijk gedoogd. Wil je meer weten of het in rekening brengen van bemiddelingskosten, neem dan gerust een kijkje op onze website. Met vriendelijke groet, Yaël Hoogvliets Eigenaar Terugkrijgenbemiddelingskosten.nl

Alle klachten die gemeld zijn door annetop12