Klacht: vrijstelling

op 28 januari 2018 over Scheidegger Opleidingen in de categorie Opleiding

Ik heb de opleiding Apotheek Medewerker bijna afgerond en ik wilde me inschrijven voor de opleiding Apothekersassistent. Hiervoor zou ik vrijstelling krijgen voor de modules die ik al gehad heb en de examens gehaald heb. Het blijkt nu dat ik voor een module geen vrijstelling krijg omdat Scheidigger de module een andere titel heeft gegeven. Niet eens een jaar geleden was het Werken in de zorg en nu is het Kwaliteits- en deskundigheidsbevordering. In feite worden dezelfde onderwerpen behandeld.

Naar mijn mening moet Scheidigger hiervoor toch vrijstelling verlenen of mijn geld terug storten voor de bovengenoemde module.
Het liefst wil ik vrijstelling krijgen omdat ik moeite heb gedaan om te leren en examen af te leggen.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Scheidegger Opleidingen over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Scheidegger Opleidingen in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Scheidegger Opleidingen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Scheidegger Opleidingen

Heeft op 05 februari 2018 om 12:44 geantwoord

Beste Jessybessy,

Hartelijk bedankt voor jouw feedback met betrekking tot beoordeling van jouw vrijstellingsaanvraag. We begrijpen je teleurstelling en hebben jouw situatie intern opnieuw onder de aandacht gebracht. De verantwoordelijke afdeling heeft jouw klacht met zorg behandeld, en vanmorgen heb je middels e-mail een terugkoppeling ontvangen op jouw klacht.

Vrijstelling is altijd onder voorbehoud, omdat wij geregeld inhoudelijke kwaliteitsverbeteringen (moeten) doorvoeren zodat de module blijft aansluiten bij de eisen van het beroep. Bij de module waarvoor jij vrijstelling hebt aangevraagd is dit aan de orde. De kwaliteitseisen zijn tussentijds gewijzigd en er wordt ander en actueler materiaal ingezet. Door deel te nemen aan de module volg je het meest actuele onderwijs in dit vakgebied. We kunnen om deze reden geen vrijstelling toekennen voor de module.

Heb je naar aanleiding van onze reactie nog vragen of opmerkingen dan helpen we je graag telefonisch of per e-mail verder.

Scheidegger Opleidingen

Heeft op 13 februari 2018 om 12:07 geantwoord

Er is geen oplossing aangeboden. Raar dat er een module (afgerond bij Scheidegger zelf) binnen 1 jaar zo verouderd is dat ze de hele module vervangt. Wie gelooft zoiets??? Dat betekent dat je nooit zeker kunt zijn dat de modules die je volgt over een jaar nog geldig zijn. Wat Schedegger doet is de oude module in een nieuw jasje steken en presenteert het als iets geheel nieuw. Vermenigvuldigd met een paar honderd studenten...en KASSA!

Alle klachten die gemeld zijn door jessybessy