Klacht: Vrij opzegbaar?

op 10 juli 2016 over Fitland in de categorie Sportclub/-school

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Mijn vriend en ik kwamen tijdelijk in Kampen wonen en waren op zoek naar en leuke sportschool. Omdat ik al eerder bij Fitland Leiden en Sittard was geweest was onze keuze snel gemaakt en kozen we voor Fitland Kampen. Een mooie actie 9 weken sporten met 50% korting, dat kwam precies goed uit voor onze verhuizing. We werden gebeld en uitgenodigd voor een kennismaking, dat waardeerde we enorm. We begonnen met een hele leuke personal training sessie, we werden netjes rondgeleid en maakte kennis met de mogelijkheden. De tweede training werden we begeleid door een andere trainer die hele leuke oefeningen had bedacht die we samen konden uitvoeren. Daarna werden we nog eens heel vriendelijk opgebeld of alles naar wens en duidelijk was, top service! Ook twee weken daarna toen we nog gebruik mochten maken van een derde personal training sessie, die hebben we overigens afgewezen maar we waren heel tevreden. We zijn beide hardlopers en trainen vooral buiten, het trainen bij Fitland was een mooie aanvulling hierop en we waren blij met de keuze die we gemaakt hadden.

Toen ik gisteren bij de Albert Heijn niet genoeg geld op mijn rekening had staan om mijn boodschappen mee te kunnen betalen schrok ik een beetje, terwijl ik bij de kassa stond checkte ik mijn bankieren app en zag ik dat er 2x €37,22 was afgeschreven, ik was stom verbaasd maar omdat zich er al een enorme rij had gevormd drong het nog niet helemaal tot mij door en maakte ik snel wat geld over van mijn spaarrekening en kon ik gelukkig toch (met een rood hoofd van schaamte) de boodschappen meenemen.

Afgelopen week waren de 9 weken van ons abonnement bij Fitland om en ik was al verbaasd dat ik nog niet zo’n aardig telefoontje had gehad of we geïnteresseerd waren in verlening met een mooie 30% korting en of wij anders het pasje nog even kwamen terugbrengen voor de borg.

Omdat gisteren Fitland in Kampen al om 13:00 gesloten was kon ik ze niet meer bereiken dus belde ik vanochtend met de vraag hoe het kon dat er 2 x €37,22 was afgeschreven. We waren ervan op de hoogte dat we het abonnement konden verlengen voor het bedrag van €9,55 per week en hadden zelf nog overwogen om het nog twee weken door te laten lopen (we verhuizen pas over twee weken, nog niet nu) maar omdat mijn vriend druk bezig is met zijn scriptie en ik in de avond vaak pas om 21:00 uur thuis ben van werk hadden we besloten om dat toch niet te doen.

Ik had Joyce aan de lijn en ze vertelde me dat het abonnement automatisch doorloopt en dan niet per week zoals het voor die €9,55 omschreven staat maar per maand, het kan dan per maand worden opgezegd dat heeft dus als gevolg dat we er nu niet een maar zelfs twee maanden aan vast zitten, dus tot en met september!

Als er een Fitland in Amsterdam gezeten had was dit naast deze slechte service nog niet zo’n grote ramp geweest, dan hadden we in ieder geval wel nog kunnen trainen, buiten dit zijn we beiden juist super tevreden over Fitland. Ik vind het heel jammer dat er niet zo’n aardig telefoontje kwam met de mededeling dat de 9 weken bijna om zijn, of we nog steeds zo tevreden waren en of we bereid waren ons abonnement te verlengen in plaats van dat dit automatisch zou gaan…

Er wordt geadverteerd met “vrij opzegbaar” en een vervolglidmaatschap van €9,55 per week maar het is helemaal niet vrij opzegbaar als we er nu tot en met september aan vast zitten. Dat is €148,88 weggegooid, en dat is echt heel (om het taalgebruik nog even netjes te houden) vervelend want daar hadden we niet op gerekend, we gaan verhuizen wat weer de nodige kosten met zich mee brengt, en als volgende week blijkt dat mijn vriend geslaagd is voor zijn bachelor diploma had ik dat bedrag graag gebruikt voor een gezellig uitstapje want op vakantie kunnen we helaas niet deze zomer.

Het is gewoon zo jammer dat ik eerst zo blij en tevreden was met Fitland en me nu zo rot voel hierdoor. We wonen nog twee weken in Kampen maar ik kan nu niet blij en gemotiveerd Fitland binnen lopen om lekker te gaan sporten…

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden wanneer het bedrag van 2 x €37,22 zo snel mogelijk terug geboekt wordt naar mijn rekening en wanneer ik over een maand niet nog eens 2x €37,22 hoef te betalen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Fitland

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Fitland over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Fitland nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Fitland

10 maanden geleden - Beste Jasmine Janissen, Zojuist hebben we uw inschrijfformulier nagekeken. Daarop heeft u getekend voor het automatisch verlengen naar een 30% korting lidmaatschap. Waardoor we het bedrag helaas niet terug kunnen storen. Doordat u getekend heeft voor automatische verlenging waren wij ervan uit gegaan dat u graag wilde blijven sporten bij Fitland. We gaan het lidmaatschap in ieder geval stopzetten. Wel zijn we bezig met een vestiging in Amsterdam. Mocht dit gerealiseerd zijn dan nemen we contact met u op en mag u alsnog 2 maanden gratis sporten bij Fitland (dit is ook mogelijk voor een andere vestiging van ons, www.fitland.nl). Als u daarvan gebruik wilt maken dan horen wij het graag! Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Met sportieve groet, Team Fitland

Alle klachten die gemeld zijn door Jasmine J