Klacht: Vreemde aanmaning

op 09 juni 2016 over Intrum Justitia in de categorie Incassobureaus

Gisteren een brief gekregen van Intrum Justia met een vreemde aanmaning waar ik niets vanaf wist. Er stond geen verdere informatie in de brief. Dus ik kon niet zien waar de oorspronkelijke nota vanaf kwam. Ik vandaag Intrum zelf maar gebeld, aangezien ze zelf zich niet houden aan hun bel afspraak, krijg ik een puberale jongen aan de lijn die eerst verteld dat mijn schuld van OVchipkaart is en dat deze nota nu al erg lang loopt (bijna 5 jaar?) dus ik maar snel moet betalen. Na enig aandringen stuurt de jongen mij toch meer informatie over de schuld maar ook hier staat geen enkele informatie over de opdrachtgever, alleen een specificatie over het bedrag. Ik heb op dat moment al 3x uitgelegd dat ik geen idee heb waar dit bedrag vandaan komt en dat dit de eerste keer is dat ze mij hierover een brief hebben gestuurd. Buiten dat hij onbeschoft was, werd ik door zijn gedrag alleen maar bozer, maar goed opgehangen en wel ging ik contact opzoeken met OV.

Na een paar minuten belt de jongen mij terug dat ze toch een foutje hebben gemaakt en de schuld komt van Farratum af ipv OVchipkaart, een bedrijf wat ik volgens mij niet eens ken en attendeert mij weer erop dat de schuld al erg lang staat en dat ik spoedig moet betalen. Daarnaast verteld hij mij belerend dat ze al verschillende keren contact met me hebben geprobeerd op te nemen en dat dit toch echt mijn eigen schuld is. Het lijkt mij super sterk dat in die 5 jaar dat nog nooit gelukt is maar oke.

Ik voel totaal geen mogelijkheid om in gesprek te gaan met dit bedrijf en voelde dan ook totaal geen hulp of samenwerking om dit op te lossen.
Ik wil graag deze schuld oplossen en deze weg werken maar niet voordat ik precies weet hoe en wat. ik hou namelijk helemaal niet van schulden maar ik ga ook niets betalen zonder dat ik weet dat dit echt een schuld is die ik gemaakt heb.

Ik wil graag informatie en kopieën over alle voorgaande keren dat ze mijn via mail of post hebben geprobeerd te bereiken. Ook verwacht ik een brief van Intrum Justitia met de mededeling dat ze een zaak hebben overgenomen van de opdrachtgever ipv zomaar een brief met een bedrag versturen en een excuses voor de manier waarop ik behandeld ben door hun werknemer. ik voelde me namelijk geintimiteerd en op me neer gekeken terwijl ik met alle goede bedoelingen belde om dit juist op te lossen.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Intrum Justitia over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Intrum Justitia in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Intrum Justitia een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Intrum Justitia

Heeft op 21 juni 2016 om 12:01 geantwoord