Klacht: Vorderingen incasseren en evengoed door verzenden naar deurwaarder

op 15 januari 2014 over Graydon in de categorie Incassobureaus

Mijn klacht gaat uit naar Graydon. Ik heb een achterstand gehad bij een zorgverzekeraar. Vorige jaar heb ik diverse keren bedragen ingelost om zodoende van mijn achterstallig betaling af te komen.
Evengoed hebben zij de vorderingen uit handen gegeven aan een deurwaarder terwijl de betalingen al voldaan zijn.

Zodra je dan uitleg wilt krijgen, over hoe dat mogelijk is, krijg je te horen dat ze het inderdaad uit handen hebben gegeven aan een deurwaarder. En voor verdere vragen moet je dan maar contact op nemen met een die desbetreffende deurwaarders kantoor.

Mijn oplossing is, om de bedragen die zij hebben ontvangen netjes over te maken op rekening van unive. Die melden mij dan af als wanbetaler. Hoe zij de zaak met die deurwaarder oplossen is aan hun. Dit wat zij hebben gedaan ( graydon) is een strafbaar feit.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Graydon over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Graydon in behandeling genomen

Graydon

Heeft op 24 januari 2014 om 12:11 geantwoord

24-1-2014 contact gezocht met onze juridische afdeling om te kijken of klacht gegrond is van debiteur. Debiteur een e-mail gestuurd met daarin uitleg over de gang van zaken en doorverwezen naar de deurwaarder om tot een goede oplossing te komen.

Inmiddels heeft debiteur de klacht ingediend bij het NVI. Hiervan zijn wij op de hoogte gebracht. 6 februari jl. heeft debiteur een schrijven ontvangen van onze juristen met betrekking tot deze kwestie.

Heeft op 27 januari 2014 om 11:29 geantwoord

De oplossing die ik namens Graydon heb gekregen is nog niet correct afgehandeld.

Ik zou in 2012 en 2013 een achterstand hebben gehad wat daarmee is ingelost met het bedrag wat ik vorig jaar betaald hebt. Dit is niet correct, want ik was al heel 2012 aangemeld als wanbetaler. Dus kon ik ook geen achterstand hebben bij univé. Ik heb zelfs nog in 2012 diverse keren betaald aan unive omdat toen niet duidelijk voor mij was of ik evengoed ook moest blijven betalen aan unive en aan het CIJB. Dus daar is dus de fout ontstaan! Het bedrag wat ik betaald heb eind november 2012 is dus het bedrag wat ik open had staan bij graydon voor het jaar 2011. Alleen hebben zij dat toen overgedragen aan een deurwaarder.

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Graydon beoordeeld.

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Graydon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door missnoordholland