Klacht: Vordering van 12 jaar oud

op 23 april 2017 over Lindorff in de categorie Incassobureaus

Bij aanvraag van hypotheek bleek er een A2 codering te staan van 03-2005. Na de gegevens opgevraagd te hebben bij bkr bleek dit te zijn van lindorff contact met lindorff gezocht om te kijken waar dit over ging,bij navraag was ik niet te vinden in het systeem, na veel doorverbinden veel keer verhaal doen (bij over het algemeen niet al te vriendelijke medewerkers) bleek het te gaan om een openstaande vordering van laser service a 7500€.
Nu is het zo dat doordat er een hypotheek aanvraag is gedaan dat we erachter kwamen dat er nog vordering liep in al die jaren nooit een brief oid van lindorff ontvangen! Uiteraard zeggen zij dat de vordering niet verjaard is omdat ze aangeven dat ze meerdere keren een brief hebben gestuurd, heb mijn dossier opgevraagd en ze hebben inderdaad een aantal keer een brief gestuurd wel naar mijn oude adres, heb deze brieven dus nooit onder ogen gehad! Er is nooit een aangetekende brief verstuurd, geen loonbeslag, of beslag op goederen, ook ligt er geen vonnis en hebben dan ook nooit deurwaarder aan de deur gehad.
Van de periode 2005 tot 2011 is er helemaal geen dossier, lindorff heeft in 2011 de vordering overgekocht.
Inmiddels brief gekregen waarbij het totaal bedrag is opgelopen tot 21000€ exc rente!!

Met meerdere deskundige ( jurist/advocaat) gesproken deze zijn er allemaal van overtuigd dat deze vordering verjaard is.
Lindorff blijft van mening dat dit niet zo is en heeft als enige aangegeven om een redelijk voorstel neer te leggen voor een finale kwijting. (Hiermee zou ik wel schuld erkennen en vervalt de verjaring, en blijf ik nog steeds 5 jaar bkr geregistreerd)

Kwijt schelding vordering en per direct volledige verwijdering uit bkr register!

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Lindorff over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Lindorff in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lindorff een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lindorff

Heeft op 26 april 2017 om 10:14 geantwoord

Heeft op 26 april 2017 om 10:27 geantwoord

Is nog niet opgelost, ze hebben de klacht in behandeling

Reactie van de melder van de klacht Peter M

5 maanden geleden - Is nog niks opgelost! Zeggen alleen dat de klacht zsm in behandeling wordt genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Peter M