Klacht: Vlucht KK6040 Atlasjet, reserveringscode MQDDV3

Vandaag, 10:17
customercare@vliegtuigtickets.be

Downloaden Opslaan in OneDrive – Persoonlijk

Geachte heer, mevrouw,

Via deze weg wens ik een klacht in te dienen over de gevaarlijke situatie die zich heeft voorgedaan aan boord van vlucht KK6040I op 20 juli voor vertrek naar Istanbul.
Na het aan boord gaan van alle passagiers om 15h werden de deuren gesloten en vergrendeld.
Ik zat vooraan omdat ik een last minute upgrade had kunnen nemen naar business class.
Na het sluiten en vergrendelen van de deuren kwam één van de piloten boos uit zijn cockpit en zag je meteen aan de stewardessen dat er een probleem was. Vanuit mijn stoel vooraan kon ik zien dat het grondpersoneel nog bezig was aan de motoren rechts van het vliegtuig. Uit de gebaren taal van één van de techniekers konden we merken dat er een serieus probleem was.
Er werd na 1h vastzitten in het vliegtuig bij 32 °C ( temp meting met i-phone)niets gecommuniceerd noch door de piloot noch door de stewardessen wat de mogelijke oorzaak kon zijn waarom deze vlucht nog niet was vertrokken.
Rond 16:30 brak er paniek uit, kinderen begonnen gaan te huilen, boze mensen begonnen te bellen naar hun familieleden en politie. 2 vrouwen wilden van het vliegtuig, een zwangere vrouw werd onwel, etc…
Deze situatie heeft meer dan 2 h geduurd tot politie, luchtvaartpolitie en ander personeel van Schiphol aan boord kwam. Rond 17h werden de deuren van het vliegtuig geopend. Ambulance was ondertussen ter plaatse om de zwangere vrouw te onderzoeken. 2 vrouwen konden het vliegtuig verlaten.
Een complete chaos en gebrek aan communicatie!
Na meer dan 3h vast gezeten te hebben in het vliegtuig bij een temperatuur van meer dan 30°C en gebrek aan zuurstof is het vliegtuig opgestegen om 18:30!
Ik heb hierdoor mijn belangrijke meeting die gepland was om 21h in Crown Plaza Asia gemist!

Met mijn i-phone heb ik heel wat film materiaal opgenomen over de chaos en paniek aan boord en gevaarlijke situatie.
Dit kan altijd opgevraagd worden.

Ik ben benieuwd naar jullie reactie.
Chantal Huysmans

Tel: + 3214565217
M: +32468220039
www.gdbe.be

antwoord op mijn klacht

4 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Vliegtickets.be over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door KK6040 Atlasjet