Klacht: VIP service beëindigd.

op 19 februari 2018 over Huawei in de categorie Mobiele Telefonie

Op 29-11-2017 kocht ik bij een Huawei dealer een telefoon, Mate 10 Lite. Doorslaggevend was het extra jaar garantie bij aanmelding vip. Dus meldde ik mij aan via de Hi Care app. Niks wees erop dat de aanmelding niet geslaagd was dus ik mocht er vanuit gaan dat ik drie jaar garantie had. Helaas sneuvelde gisteren mijn scherm. Dus bezocht ik de VIP site van. Huawei op mijn mobiel. Ik probeerde in te loggen maar dit werkte niet. Dus stuurde ik een email. Ook zag ik dat er een Huawei winkel is in Amsterdam dus bezocht ook de winkel. Daar kreeg ik te horen dat ik maar een nieuwe email moest sturen naar de hotline van Huawei met foto van doosje en bon. Nog voor ik dit deed dacht ik slim te zijn en nog even de chat te gebruiken van Huawei. En toen kreeg ik weer iets anders te horen. De VIP service is beëindigd op 15 11 2017. U bent dus geen vip en heeft kunt dus niet aanspraak maken op het eenmalige vervangen van het scherm. Ook de drie jaar garantie is dus niet van toepassing. Ik bezocht nogmaals de site van Huawei tijdens de chat en het staat nergens tenzij men op aanmelden drukt. Maarja, naar mijn beleving was ik al aangemeld. Kosten vervangen scherm, bijna 130 euro en geen enkele coulance. Ik als consument mag best iets meer verwachten van Huawei. Huawei is in gebreken gebleven. Zij heeft mij tijdens de koop onjuist geïnformeerd. En toen ik vandaag in de Huawei winkel was werd ik opnieuw onjuist geïnformeerd. Pas tijdens mijn gesprek via de chat en via het infonummer kreeg ik de juiste informatie. Natuurlijk wel telaat als men toehapt op drie jaar garantie welke mij dus werd beloofd. Als men via de app de telefoon aanmeld voor VIP krijg je geen melding dat de registratie is mislukt. Kortom ik verwacht enige coulance. Vooral met het oog op alle verkeerde informatie.

Scherm alsnog gratis vervangen. Het gemis van het derde jaar garantie neem ik dan op de koop toe.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Huawei

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Huawei nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht MarkIIHuawei

3 maanden geleden - Mag ik aanvullen dat de app, HI Care, een product is van Huawei en dat Huawei dus ook aansprakelijk is voor fouten in die app. Als consument mag ik verwachten dat een aanmelding is geslaagd zodra ik alles heb ingevuld. Tot nu toe verschuilt Huawei zich achter het gegeven dat VIP niet meer bestaat. Maar dat kan men niet volhouden als de aanmeld procedure niet deugd. Op fb deelde ik ook deze klacht waarop Huawei met het standaard antwoord kwam dat VIP niet meer bestaat. Dat is geen antwoord op mijn klacht maar een gegeven. Nu nog de klacht afhandelen. Men kan als Huawei twee dingen doen. Klachten erkennen en uit coulance scherm vervangen. Klant blij, goede oplossing want dan staat het hier ook. Tweede oplossing is, fout erkennen, klacht dus erkennen, maar verder niks doen voor de klant. Niet erg netjes, maar dan weet ik dat dit mijn laatste Huawei is.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Huawei in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Huawei een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Huawei

Heeft op 06 april 2018 om 10:20 geantwoord

Beste Heer Van der Mark,

Wij begrijpen uw teleurgesteldheid en verontwaardiging.
De VIP service was inderdaad gestopt sinds 15 November 2017.
In eerste instantie had de verkoper van het toestel u correct dienen in te lichten met de juiste informatie. Wij raden steeds aan om de registratie te voltooien via de website en niet via de Hi-Care applicatie aangezien deze niet steeds compatible zijn. Hebt u ondertussen uw toestel laten herstellen
Graag vernemen wij van u het IMEI nummer van het toestel of eventueel het herstellingsnummer .
Met vriendelijke groet.
Huawei Benelux.

Heeft op 18 april 2018 om 09:47 geantwoord

Ik snap niet dat er nu opgelost staat aangezien Huawei niks heeft gedaan. Ze vragen op 6 april 2018 om een IMEI nummer dus die geef ik. Overigens voor de tweede keer aangezien het Imei nummer al in mijn eerste post staat.

Tot nu toe heeft Huawei niks ondernomen. Ook niet na de vraag wat mijn IMEI nummer was. Precies wat je kan verwachten van Huawei. Ze geven verkeerde informatie en als men hun er op aanspreekt zwijgen ze.

Ik blijf bij mijn standpunt.

Ik ben verkeerd ingelicht, meerdere keren. Ik wens dat mijn scherm onder coulance word vervangen door Huawei. Ik maak dus aanspraak op de vip service die Huawei mij bood tijdens het afsluiten van het contract en de koop van mijn toestel.

Graag ASAP een antwoord van Huawei.

Alle klachten die gemeld zijn door MarkIIHuawei