Klacht: Vertrouwen op gegevens Graydon brengt u bedrijfsimago ernstige schade toe!

op 18 juni 2016 over Graydon in de categorie Incassobureaus

Een nieuwe leverancier belde me dat hij ons niet wenst te beleveren.
Hij baseerde zich hierbij op een opgevraagd rapport van onze firma bij Graydon. Bij analyse van het betaalgedrag scoren wij 0/100?!?
Vorige jaren steeds een gemiddelde van 92%, eerste kwartaal van 2016 zakken we naar 48% en het tweede kwartaal 2016 naar 12% (op een nog lopend kwartaal nota bene) met een betaling van 88% van de facturen, meer dan 90 dagen na vervaldatum!!! Dit is pertinent onjuist! Wij betalen, net zoals voorgaande kwartalen en jaren onze facturen correct! Ik durf stellen dat wij een modelbedrijf zijn als het op correcte betalingen aankomt, het is onze bedrijfsethiek en trots. Volgens Graydon is deze analyse van ons betaalgedrag opgemaakt op basis van de gegevens van 22 leveranciers van onze onderneming?!? Controleren ze deze gegevens? Ik kan echter in eer en geweten melden dat als we (ja, ook de eerste 2 kwartalen 2016) 2 betalingsherinneringen kregen in de laatste 3 maanden (op +/- 350 inkomende facturen/maand) dit veel zal zijn. En dan is de reden van de herinneringen gewoon omdat de betreffende factuur om een of andere reden niet bij de boekhouding is geraakt en wordt de betreffende factuur dan alsnog binnen de 2 werkdagen voldaan!
Kan dit zomaar, dat onze goede naam, door het slijk gehaald wordt op basis van foutieve gegevens? Ze geven ons bedrijf wel een kredietadvies van 222.000 €, maar plaatsen ons “in het rood” voor naleving van de betalingstermijn= maw: Wij kunnen volgens de “boeken” wel betalen, maar we vinden het leuker om tot 90 dagen na de vervaldatum te betalen: Niets leuker dan een leverancier een kloot af te trekken! Enfin, dit is blijkbaar de conclusie van hun rapport
“Vertrouwen op de gegevens van Graydon kan U bedrijfsgezondheid ernstig schaden” zou een goede titel zijn op hun homepage!

Wanneer gebruik gemaakt wordt van correcte en controleerbare info om een bedrijf een score toe te kennen.
Een bewijs van Graydon waaruit zou blijken dat hun score terecht is.
Minstens een rechtzetting van onze "betaalscore" op hun opvraagbare rapporten van onze onderneming!

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Graydon over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Graydon in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Graydon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Graydon

Heeft op 29 juni 2016 om 07:57 geantwoord

Vriendelijk verzoeken wij u contact op te nemen met onze collega's van Graydon Belgie via creditel@graydon.be.

Alle klachten die gemeld zijn door Fredtom01