Klacht: Verstoring woongenot en niet na komen huurovereenkomst.

op 18 september 2017 over Havensteder in de categorie Woningcorporaties

Rond eind juli 2017 kreeg ik een brief van Havensteder en Sw aannemersbedrijf, dat zij in onze straat de kozijnen van ramen zouden schilderen en ook de alle ruiten van de woningen zouden vervangen. Tot zover niets aan de hand. Totdat er zowel in mijn voortuin als in mijn achter tuin en hoge steiger werd geplaatst van 3 meter hoog. Op zich is hier ook niets mee ( als het maar tijdelijk was) maar nu zit ik op 18-09-2017 twee maanden verder nog steeds met een steiger zowel in voor als achter tuin. Verder in die dagen dat het erg warm was kon ik in de nachtelijke uren mijn ramen niet open zetten voor frisse lucht vanwege het feit dat iemand naar binnen kon komen via de steiger. Ik ben een astma patiënt en heb frisse lucht tijdens slapen nodig. Ook is mijn woning al die tijd inbraak gevoelig geweest. Verder kon ik in mijn achter tuin mijn zonnescherm niet naar beneden doen vanwege die steiger als gevolg dat mijn woon kamer bloedheet werd. Daarnaast, beginnen die werklui al vanaf 07:00 uur in de ochtend met schuren zagen en timmeren. Hierdoor kon ik niet goed aan mijn slaap rust komen. Ik werk onregelmatig en heb mijn slaap nodig. Door de lawaai ben ik genoodzaakt elke werkdag om 07:00 uur op te staan als ik vrij ben van mijn werk omdat ik niet kan slapen door die herrie. Ook werd beloofd in de brief dat alles schoon achtergelaten zou worden, niets is waar, die werk lui laten alles liggen en ik kan alles uit mijn tuin opruimen. Alles samen gevat, wordt nu al twee maanden mijn woongenot verstoord waarbij ik momenteel erg gestrest ben en langzaam gezondheid problemen krijg. Omdat het allemaal zo lang duurt heb ik Havensteder gebeld, omdat ik van mening ben dat ik recht heb op een compensatie doordat Havensteder de afspraken in het huur contract niet nakomt, namelijk zorgen dat huurder van zijn woongenot geniet. Volgens de brief zou het gaan om klein onderhoud, maar het lijkt nu wel een renovatie, twee maanden lang zit ik al in die ellende. Ik heb vervolgens met Richard Neijmeijer gesproken van de Havensteder dat is de projectleider van al deze ellende. Ik vond het wel schappelijk na gedogen van al die ellende na twee maanden lang dat er wel van beide kanten wel water bij de wijn gedaan kon worden. Ik vertelde hem mijn problemen en wat ik als huurder meemaakte, maar hij was niet voor rede vatbaar, was absoluut niet bereid om mij als huurder die netjes elke maand zijn huur betaald tegemoet te komen, het kwam erop neer dat ik alles maar moest accepteren en dat hij het recht had om mijn woongenot te verstoren en ik maar een brief moest sturen naar juridische afdeling van Havensteder, Richard Neijmeijer zei ook nog spottend, kennelijk wist hij dat hij fout zat, ” je mag die brief ook naar mij sturen dan stuur ik het wel door” ik voelde mij toen echt in de maling genomen. Daarna geprobeerd met iemand anders van Havensteder te praten over dit, liefst een leidinggevende of een manager van de afdeling, maar kennelijk hebben ze die niet bij Havensteder want ik moest het maar oplossen met Richard Neijmeijer. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen ik ben echt radeloos en heb echt hulp nodig. (zie foto’s)

Ik zou het erg schappelijk vinden en in dit geval alzo redelijk gezien de overlast die ik heb ervaren als huurder dat nu twee maanden duurt, om een compensatie te krijgen in de vorm van huurverlaging gedurende twee maanden en dan denk ik daarbij om twee maanden helft van de huur bedrag te betalen.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Havensteder

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Havensteder nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Taner2017