Klacht: Verkoop Auto

op 02 juni 2016 over ikwilvanmijnautoaf.nl in de categorie Autodealers

Beste,

Gistermiddag heb ik mijn 3-Serie op www.ikwilvanmijnautoaf.nl gezet. 20 minuten na mijn advertentie online te hebben gezet belde een vriendelijke man op wat mijn bodemprijs was. 800 euro was toch wel het minimum. Ik werd in de wacht gezet en na 2 minuutjes had hij een bedrijf gevonden, “Autobedrijf Het Spoor” in Emmen wil mijn auto graag voor 700 euro kopen. Nou voor die laatste 100 euro doe ik niet moeilijk en ga akkoord. Vervolgens krijg ik een verkoop overeenkomst per mail en word mij duidelijk gemaakt dat ik binnen 48 uur contact op moet nemen met het bedrijf. En binnen 14 dagen de auto moet leveren. Mocht ik de verkoopovereenkomst niet nakomen dan mag ik 15% van de verkoopprijs met een minimum vaan 300 euro betalen. Hier klopte al iets niet. Heb duidelijk gezegd dat de auto niet meer rijd en opgehaald moet worden door een auto ambulance. Maar goed, ik dacht er wel uit te komen met het desbetreffende auto bedrijf. Na 7 pogingen verspreid van 4 uur s’middags tot 9 uur s’avonds autobedrijf het spoor te contacteren besloot ik maar om Ikwilvanmijnautoaf.nl te bellen. Mijn probleem uitgelegd aan hun. Meteen erbij gezegd dat ik me aan mijn 48 uur houd maar als ik 48 uur een bedrijf probeer te bellen en het lukt niet, dat ik dan de auto verkoop aan iemand anders. De auto moest z.s.m weg, en kreeg opeens biedingen op marktplaats net nadat ik een verkoopoverkomst trof met IWVMAA.NL. toen ik dit zei werd ik meteen bedreigd dat als ik dat doe dat ik dan 300 euro moest betalen voor annulerings-kosten. Vervolgens zei ze dat als de koper niet reageert, dat ik als nog 21 dagen moeten wachten met het verkopen van de auto. In deze 21 dagen mag IWVMAA.NL opzoek naar een andere koper voor hetzelfde bedrag. 21 DAGEN ?? Dus als ik het goed begrijp kunnen jullie met jullie verkoopovereenkomst dat niet rechtsgeldig is 21 dagen lang de baas spelen over mijn auto ? En als ik daar niet mee akkoord dat ik dan 300 euro moet betalen. Dit is te absurd voor woorden. Woedend heb ik de telefoon opgehand en meteen op internet opgezocht of deze situatie vaker voorkwam. En ja hoor, alleen maar negatieve reviews en nagenoeg hetzelfde probleem als mij.
Ik weet niet wat mijn rechten en plichten zijn. Maar ik zal dit tot op de bodem uitzoeken Ik weet wel dat met deze manier van werken alle rechten naar de koper gaan en alle plichten naar de verkoper. Morgen vroeg ga ik naar de rechtswinkel en ga vragen wat ik hier tegen kan doen. Want ik weet 100% dat je niet zomaar andermans eigendom kan verkopen en een boete kan uitdelen als de eigenaar niet akkoors gaat.

Als het contract word ontbonden of dat het desbetreffende bedrijf dat mijn auto zou kopen, morgenmiddag nog aan mijn deur staat

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ikwilvanmijnautoaf.nl over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door N.Willems