Klacht: Verkeerde vermelding in gemeentegids door onjuiste voorlichting van verkoopster advertentieruimte gemeentegids Apeldoorn

op 11 juli 2012 over LokaalTotaal in de categorie Reclame

We zijn benaderd door een verkoopster van LokaalTotaal voor vermelding in de gemeentegids van Apeldoorn. We hebben toen expliciet aangegeven in welke rubriek we in die gids vermeld wilden worden. We hebben zelfs de oude gemeentegids van 2010 erbij gehaald en aan de verkoopster laten zien waar vermeld wilden worden. Daar hebben we een opdrachtbevestiging voor gekregen (waar overigens niet vermeld stond onder welke rubriek we geplaatst zouden worden) en wat blijkt achteraf… we worden onder een andere rubriek vermeld en na diverse telefoongesprekken komen we erachter dat we voor de rubriek waar we onder vermeld wilden worden dat dit GRATIS was. De verkoopster heeft juist tegen ons gezegd dat voor vermelding in de gemeentegids altijd betaald moest worden!

We hebben meteen bij constatering gereageerd dat het niet juist was, zowel naar LokaalTotaal als naar de verkoopster zelf. Daar werd niet of nauwelijks op gereageerd. LokaalTotaal heeft uiteindelijk aangeboden dat we maar 50% van de kosten hoefden te betalen. Maar daar zijn we niet op ingegaan. We gaan niet betalen voor een vermelding in een rubriek en al helemaal niet als achteraf blijkt dat dit een gratis vermelding had moeten zijn.

Op dit moment krijgen we halve dreigbrieven en aanmaningen, want LokaalTotaal is van mening dat we moeten betalen. Ook het aanbod van 50% kosten is komen te vervallen.

Creditering van de factuur en nooit meer lastig gevallen te worden door LokaalTotaal met een verkoopwijze voor advertenties, die naar oplichting riekt.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door LokaalTotaal in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat LokaalTotaal een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

LokaalTotaal

Heeft op 25 september 2012 om 22:57 geantwoord

From: aftersales mijngemeentegids.nl
Sent: donderdag 24 mei 2012 15:59
To: 'info@lodewijkveste-tandartsen.nl'
Subject: RE: TAP11 62004709

Geachte mevrouw,

Naar aanleiding van onderstaand schrijven bericht ik u hierbij het volgende.

Allereerst bied ik u mijn welgemeende excuses aan voor de zeer late reactie.

Ik heb uw bezwaar nogmaals besproken met mijn manager. Wij blijven bij ons standpunt en zullen de invordering van de factuur dan ook vervolgen. Ons voorstel van 25% creditering vervalt; u kunt hieraan geen rechten ontlenen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Mw L van Reijen
Aftersales

Reactie van de melder van de klacht Lodewijkveste

5 jaren geleden - Het is ongelovelijk hoe dit bedrijf klant-onvriendelijk handelt en blijft volharden in hun onterechte standpunt!!! Ondanks telefonische en schriftelijke toezeggingen (binnen 5 dagen na de orderbevestiging!!) van de Sales Representative, Mevrouw Sibel Demir, dat het inderdaad fout is gegaan en dat dit gecorrigeerd zou worden, blijft Lokaal Totaal zeggen : we hebben een orderbevestiging en we blijven bij ons standpunt. Ongelovelijk! Gezien het feit dat we de emails van Mevrouw Demir bewaard hebben, lijkt het ons zinvol wat de rechter van de handelswijze van Lokaal Totaal vindt. Betalen zullen we nimmer. Rechtsbijstand is al ingeschakeld!

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van LokaalTotaal beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Lodewijkveste