Klacht: Verkeerde strip

op 06 juni 2016 over Roobol in de categorie Vloerbedekking

Ik had een laminaat uitgekozen die door roobol gratis gelegd werd (inclusief de plinten). De vloer werd goed gelegd, maar helaas vielen de plakplinten er op een heleboel plekken al vrij snel weer af. Die hebben we dus uiteindelijk zelf weer vastgeplakt.

Toen roobol de vloer kwam leggen, waren ze bepaalde strips vergeten mee te nemen. We hebben daarom een nieuwe afspraak gemaakt om de strips te laten plaatsen. Omdat ik in het basisonderwijs werk en dus erg lastig doordeweeks vrij kan nemen, heb ik voor deze afspraak een verhuisdag opgenomen.

Roobol kwam op de afgesproken ochtend langs, maar had de verkeerde strips bij zich! Ze gingen weer weg en er moest wéér een nieuwe afspraak gemaakt worden. Omdat het voor mij bijna onmogelijk is om in de ochtend vrij te nemen, hebben we met roobol afgesproken dat ze na 13:00 zouden komen.

Toen ik een avond voor de nieuwe afspraak keek hoe laat roobol langs kwam, zag ik tot mijn verbazing dat ze tussen 7:45 – 11:15 langs zouden komen. Ik heb de volgende dag om 8:00 gebeld en kreeg te horen dat roobol al aan mijn deur was geweest. De persoon aan de telefoon gaf aan hij niet wist of ze monteurs het zouden halen om die dag nog bij mij langs te gaan…, maar dat hij voor half 5 zou laten weten of ze nog kwamen. Vanaf 13:00 hebben we in het huis (waar ik nog niet woon) gewacht en ergens tussen 16:00 – 16:30 werden we gebeld dat ze nog kwamen.

Rond 17:00 kwamen de monteurs wéér langs. Ze hadden de strip bij zich. Het was echter een andere strip dan ze steeds hadden gezegd nodig te hebben. Ze gaven aan dat ze liever een andere strip plaatsen, maar dat ze deze van roobol moesten plaatsen. Ik had blijkbaar nog niet voor deze strip betaald (dit bleek later te kloppen), dus moest nog 30 euro betalen voor de strip van 2 meter.

De monteurs plaatsten de strip. Ze hadden maar 1 meter nodig van de strip en legden de andere meter in hun busje. We vroegen wat ze met deze strip gingen doen en de monteurs gaven aan dat ze die weer bij andere mensen gingen gebruiken. We hebben de strip terug geëist
aangezien ik net 30 euro betaald had voor die strip van 2 meter (dan had je mij er maar 15 euro voor moeten laten betalen).

Fouten maken is natuurlijk mogelijk. Toch hoop ik dat roobol in de toekomst iets secuurder te werk gaat. Ik heb nu erg veel vrij moeten nemen voor zoiets klein als een strip. Als er beter gecommuniceerd zou zijn, zou dit niet gehoeven hebben.

Gelukkig ben ik verder wel erg tevreden over mijn vloer.

Ik hoop dat roobol door mijn klacht kijkt of er in de communicatie iets verbeterd kan worden, zodat dit in de toekomst zoveel mogelijk voorkomen kan worden.

Mijn familie bestelt al jaren bij roobol. Dit is niet wat wij van hun gewend zijn.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Roobol over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Mirjam van den Berg