Klacht: verkeerde prijs in computer

op 01 juli 2017 over COOP in de categorie Supermarkten

Supermarkt Super De Boer, Vechtstraat Zwolle mag dan sinds enige tijd (2016) Coop heten en van interieur zijn veranderd, dezelfde gebreken blijven hardnekkig bestaan.

In het verleden heb ik meermalen gewezen op een aanzienlijk prijsverschil tussen een product in het schap en hoe het in de kassa werd gewerkt. Een mooi voorbeeld: zes blikjes Schuttersbier werden bij de kassa gelezen als één blikje. Reden: de verpakking was dusdanig, dat de scanner genoegen nam met de zebracode op één blikje in plaats van met de zebracode op de totale verpakking.

Ik heb het opgegeven daar op te wijzen, want het was week in, week uit raak. Vooral als je te maken hebt met een knorrige, beetje arrogante manager die de waarde van je melding niet eens inziet, word je moedeloos. Het schijnt niet door te dringen, dat mijn advies om dit te corrigeren in het voordeel is van Coop. De zwervers in de buurt hadden dat voordeeltje natuurlijk ook ontdekt, dus de blikjes Schuttersbier werden erg populair en de vele lege blikjes tekenden het straatbeeld.

Nog een voorbeeld: een literpak koffiemelk van eigen merk kost € 0,68. De kassa maakte er zo af en toe € 0,80 van. Allemaal oud leed uit de tijd van Super De Boer zult u denken, maar echt niet:

In 2017 wijs ik – inmiddels Coop – nog steeds en regelmatig op prijsverschillen tussen wat er in de kassa staat en wat er op het schap staat vermeld. Dat geldt voor verschillende artikelen, maar wederom licht ik de koffiemelk van eigen merk (Oké) eruit. Vorige week en deze week was het wel erg bont, reden om het toch maar eens te melden. Nou, melden bij een knorrige manager trekt mij niet aan, dus dan maar langs deze weg. Dat blijkt overigens niet eenvoudig want alleen via Twitter en Facebook kan je communiceren met Coop Zwolle. Een e-mailadres staat er niet bij. Telefoneren geeft het risico dat je de deprimerende manager aan de lijn krijgt of een van zijn (overigens doorgaans wel vriendelijke) medewerkers. Tussendoor: de medewerkers zijn doorgaans heel aardig, maar ja, je moet geen moeilijke vragen stellen. Maar gelukkig kan je met dit review het hoofdkantoor bereiken…

Vorige week: de koffiemelk in het schap staat geprijsd als € 0,68 en bij de kassa wordt € 0,80 afgetikt. Je moet hemel en aarde bewegen bij die desbetreffende dame om dat te veranderen. Haar houding en haar gezicht geven duidelijk te kennen dat ze er helemaal geen zin in heeft. Het kost ook veel tijd (is dat om het af te leren te protesteren?). En jawel, ik had deze dezelfde medewerkster in de tijd van Super De Boer ook al geen zin zien hebben in haar werk. Het toeval wil, dat een week later precies hetzelfde voorval zich voordoet. Vandaag 1 juli 2017 om precies te zijn.

Dezelfde juffrouw, dezelfde verkeerde prijs voor een liter pak koffiemelk van Oké. En hetzelfde geklungel om de verkeerde prijs bij het afrekenen te repareren. Inmiddels voor de zoveelste keer heb ik die weinig enthousiaste juffrouw gezegd, dat het wel leuk is dat ze met driftig gereken corrigeert, maar er verandert niets in de kassa. Dat betekent, dat iedere klant na mij met precies dezelfde fout wordt gecorrigeerd. Mensen kijken hun kassabonnen vaak niet na, dus tel uit je verlies, klant. En tel uit je winst, Coop.

Het is mij duidelijk dat er een specialist moet worden opgetrommeld, want dit geklungel maak ik nu al jaren mee bij eerst Super De Boer en tegenwoordig bij Coop. Dus die riedel van \”dat de caissière die correctie niet kan uit voeren\” is overbekend. Maar… hoe ik ook aandring om het toch eens te bespreken in het team (in ieder geval met de knorrige manager)… dat lijkt te worden nagelaten. Er zit bij de diverse caissières, volstrekt geen drive dit te repareren als je hen erop wijst. Wat ik betreur is, dat – nadat voor mij een correctie is gedaan – ze even zo vrolijk met de foute gegevens in de kassa de na mij komende klanten iedere keer € 0,12 door de neus boren.

Ik meld dit, omdat ik precies een week later met precies hetzelfde artikel in dezelfde bizarre scène terecht ben gekomen. Ik dacht even verdwaald te zijn in een rare tekenfilm. In deze recensie heb ik het over bier en koffiemelk, maar hetzelfde geldt ook voor andere producten zoals ijs enzovoort.

Wat te denken van bovenstaande eindelijk eens ter harte te nemen? ik kan niet genoeg benadrukken, dat zowel klant als Coop daar belang bij hebben. Dus de tevredenheid van Coop lijkt mij ook een belangrijk criterium.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over COOP

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over COOP nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door harrem