Klacht: verkeerd voorgelicht, daardoor veel geld moeten betalen

op 15 juli 2012 over Ryanair in de categorie Vliegmaatschappij

Ik heb 3 retourtickets geboekt Eindhoven-Gerona (Spanje) Omdat mijn moeder invalide is ( kan door de ziekte MS niet meer lopen), moest haar rolstoel mee in het vliegtuig.Een rolstoel moet je apart telefonisch aanmelden, aldus de site van Ryan air. Toen ik het genoemde tel.nummer echter steeds opnieuw probeerde te bereiken kreeg ik niemand te spreken, alleen een ruisend engelstalig antwoordapparaat. Toen heb ik een mail gestuurd naar een mailadres wat genoemd werd op de site om de rolstoel aan te melden. Ik kreeg een reactie van cheaptickets dat zij geen rolstoel konden aanmelden, maar dat ik dit bij Ryan air moest regelen. Maar op de site van Ryan air stond dit emailadres genoemd?! Op zich al vreemd. Uiteindelijk, nadat ik had uitgelegd dat ik telefonisch niemend te spreken kreeg, wilde de mevrouw van cheap ticket voor mij de rolstoel aanmelden bij Ryan air. Zij heeft dit per mail aan mij bevestigd. Zij zei dat ik niet online kon inchecken met een rolstoel. Ik moest 2 uur van te voren op het vliegveld zijn om in te checken. Tot mijn grote verbazing kreeg ik op het vliegveld te horen dat ik wel gewoon online had moeten inchecken. Ik moest nu 3 keer 60 euro betalen plus 100 euro voor een koffer die we wilden inchecken. In totaal 280 euro dus!! Als ik het daar niet mee eens was moest ik na de vakantie maar een klacht indienen, was het enige antwoord wat ik kreeg van deze onvriendelijke mevrouw achter de balie.Bij cheap tickets zeggen ze wel vaker dingen die niet kloppen zei de mevrouw ook nog. Zij vertelde me niet dat deze 280 euro alleen voor de heenreis was. Zij vertelde me niet dat ik voor de terugreis alsnog online in moest checken. Daar kwamen we dan ook pas bij de terugreis in Gerona achter toen we opnieuw 180 euro moesten betalen. (De koffer hadden we toen niet meer bij ons.) We hebben dus 460 euro extra moeten betalen omdat ik verkeerd wordt ingelicht door die mevrouw van cheap tickets!! Alsof dit nog niet genoeg was hebben we ook nog erg lang in het vliegtuig moeten wachten tot de lift er was om mijn moeder uit het vliegtuig te halen. De passagiers voor de volgende vlucht waren inmiddels al ingestapt, terwijl wij nog achter in het vliegtuig zaten te wachten totdat we eruit werden gehaald.Verder hebben ze wel 10 keer aan mijn moeder gevraagd of ze echt niet in staat was om zelf de vliegtuigtrap op te lopen. Dit was erg vervelend voor mijn moeder. Al met al een hele nare ervaring.

Ik zou graag zien dat de 460 euro wordt terugbetaald. Daarnaast zou het zo moeten zijn dat de medewerkers van cheap ticket de juiste informatie verschaffen. Blijkbaar vertellen ze vaker dingen die niet kloppen, waar de klant vervolgens de dupe van is. Die kan betalen!!

Alle klachten die gemeld zijn door birgith.garenfeld