Klacht: Verhuurders reageren niet tot weinig

op 15 augustus 2016 over Kamernet in de categorie Makelaars

Ik heb al meerdere berichten verstuurd naar verhuurders voor een kamer of appartement. Herhaaldelijks krijg ik gewoon geen reacties terug. Ik zit ruim over de 20 onbeantwoorde berichten. Ik betaal 34 euro per maand om vervolgens genegeerd te worden. Wat is dit voor onzin… ik ben echt boos…

Zodra de verhuurders netjes een bericht terugsturen. Ook al hebben ze al een andere huurder gevonden.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Kamernet over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Kamernet in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Kamernet een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Kamernet

Heeft op 23 september 2016 om 15:11 geantwoord

Beste Dylan,

Bedankt voor je bericht en goed dat je aangeeft dat je nagenoeg geen reacties hebt ontvangen van verhuurders. Wat een vervelende situatie! Ik zie geen registratie op het e-mailadres wat je bij deze melding hebt staan, dus ik kan helaas nog niet verder kijken in je account.

Ik wil je allereerst aanraden nogmaals een bericht te sturen naar de betreffende verhuurders, bij wijze van 'herinnering'. Mocht je dan na 2 a 3 dagen nog geen reactie ontvangen hebben hoor ik het graag van je. Ik kan dan bij bijvoorbeeld een aantal advertenties nagaan of de verhuurder je bericht gelezen heeft en verdere informatie opzoeken.

Daarnaast sturen helaas niet alle verhuurders de niet-gekozen mensen een bericht terug. Vooral in de grote steden gebeurt dit regelmatig. Wij vinden dit ook onbeleefd, temeer omdat je e-mail persoonlijk aan de verhuurder gericht is.

Wanneer een verhuurder zijn kamer op Kamernet.nl aanbiedt, krijgt hij/zij meerdere malen een mail met het verzoek om iedereen die gereageerd heeft op de kamer op de hoogte te stellen als de kamer is verhuurd. De verhuurders kunnen zelfs een standaardafwijzing sturen waarin hun e-mailadres niet bekend wordt gemaakt. We kunnen de verhuurders helaas niet dwingen om iedereen een bericht te sturen. Als je suggesties hebt, horen we ze graag!

Overigens beginnen veel verhuurders pas met de selectie van de kandidaten als de kamer zij deze hebben verwijderd van onze website. Wordt de kamer dus verwijderd en heb je nog geen bericht ontvangen? Geen nood, je kunt nog altijd uitgenodigd worden voor een bezichtiging.

Bovenstaande doen we juist om te voorkomen dat je kunt reageren op een kamer die al verhuurd is.

Veel succes met het vinden van een geschikte kamer met de hulp van Kamernet.nl en een fijne dag verder!

Irene - Kamernet

Alle klachten die gemeld zijn door Dylan_1995