Klacht: verf geeft een wietlucht

op 04 april 2013 over Flexa in de categorie klachtmelden

Wij hebben ons huis gesaust met Flexa Powerdek 9010. Op 1 kamer geeft de verf een chemische reactie met de onderlaag. Na wat zoekwerk op google blijken meer mensen last te hebben na het gebruik van Flexa Powerdek van een gigantische wietlucht. De wietlucht verdwijnt niet na het oversmeren met Histor. Zodra deze laag droog was begon het probleem opnieuw. Ik heb contact opgenomen met Flexa, maar ze verwijzen naar de bouwmarkt, die natuurlijk ook geen oplossing weten. Aangezien meerdere mensen dezelfde klacht hebben, lijkt me dat Flexa zelf met een oplossing moet komen.Onze slaapkamer is nu niet te gebruiken, we slapen in een andere kamer omdat we ziek worden van de lucht.

De muur zou helemaal kaal gemaakt moeten worden, overschilderen helpt namelijk niet, ook isolerende verf schijnt (volgens ervaringen bij anderen) niet te helpen.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Flexa

Bericht van Flexa

3 jaren geleden - Dank je wel voor het doorgeven van het probleem. Bepaalde bestanddelen in latex muurverven kunnen inderdaad zeer incidenteel een reactie aangaan met bestanddelen uit de ondergrond (steen/stuclaag). Het gevolg hiervan kan zijn dat er een lichte zoetige/weeïge lucht wordt ervaren. Meestal verdwijnt deze lucht na goed ventileren of nadat de ondergrond is schoongemaakt met schoonmaakazijn. Blijft dit zonder resultaat dan kun je de ondergrond overschilderen met een buitenkwaliteit muurverf (bijvoorbeeld Flexa Powerdek Buitenmuren of Flexa Colors Muurverf ED). Door het hogere percentage bindmiddel zal dit de onderlaag als het ware afsluiten waardoor de geur verdwijnt. Ik stel voor dat je een bericht stuurt naar doehetzelf.tv@akzonobel.com. Dan kunnen we het een en ander met je bespreken.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Flexa in behandeling genomen

Bericht van Flexa

3 jaren geleden - Vandaag, 18 juni, contact opgenomen met mevrouw. We zijn in overleg om tot de juiste oplossing te komen.

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Flexa een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Flexa

Heeft op 30 september 2016 om 10:04 geantwoord